Field 'online_resolution' doesn't have a default value SCC.LT - VOLVO SAAB - Volvo klubas, Saab klubas. - Straipsniai: PERKANTIEMS NAUDOTÀ AUTOMOBILÁ
PAIEKA
DIENOS INFO

Vardadienį švenčia :

PERKANTIEMS NAUDOTÀ AUTOMOBILÁ

Para Domas · 2007 spalio 26 18:25:47 · 2 komentarai · 13755 Periros · Spausdinti
Gal tema ir nevisiskai ten kur turetu but, taciau jei kam trugdys perkelkit i straipsnius ar panasiai.

Taigi, keliatas dalykeliu kuriuos vertetu zinoti apziurint automobili:

1. Prieð perkant automobilá, paruoðkit ir pasiimkit su savim maþà magnetukà, susuktà á skudurëlá. Já susukt tokiu bûdu, kad jis vos vos laikytusi ant ðaldytuvo. Toks daikèiukas padës jums suprast, buvo automobilis patekæs á avarijà ar ne.
PASTABA: jau yra ir specialiø prietaisø, skirtø nustatyti daþø sluoksnio storiui ant tam tikros automobilio vietos. Kainos prasideda nuo 20 lt.


2. Jûs turite suþinoti buvo perdaþytas automobilis ar ne, ar ne prarûdijæs këbulas. Ir tas ir tas, sumaþina automobilio gyvavimo laikà, ir þinoma KAINÀ. Lipdukai, juostelës, uþrasai daþniausiai skirti tam, kad paslëpti këbulo defektus. Perþiûrëkite visas gumines ir plastmasines dalis, ant jø neturi bûti daþø. Atidarykit kapotà, ir palyginkite daþø spalvas po kapotu ir ant këbulo.

3. Patikrinkite kaip uþsidaro visos durys. Atminkite, pas automobilá su geru këbulu "zazorai" turi bûti vienodi.

4. Apþiûrëkite ratus. Labai svarbu yra, kad padangos susidevëjimas bûtø tolygus, nes kitaip tai rodo pakabos defektus (nors ir blogà suvedimà). Jeigu ratlankiai yra ið lengvøjø metalø lydinio, tai po smugio gali atsirasti deformacija.

5. Dabar apie variklá. Benzino kvapo visiðkai negali bûti. Viskas po kapoto dangèiu turi bûti ðvaru, kitaip purvas gali nurodyti tai, kad slepiamas koks nors variklio defektas ( pvz. alyvos nutekëjimas). Jei kà nors radot, yra galimybë, kad variklis buvo perkaitæs.

6. Pasistenkite surasti instrumentø þymes (ant varþtø). Jei rasite jø, tai reikð, kad á varyklá jau buvo landþiota, reiðkia buvo kaþkokiø gedimø. O tai gali ir pasikartoti.

7. Atidarykite alyvos áliejimo angos dangtá. Jei ant jo yra tokia substancija panaði á pastà ( juodos spalvos), tai reiðkia, kad variklio tepimo sistema yra ne visiðkai tvarkinga, arba gali bûti net toks variantas, kad variklis buvo perkaitæs. Visiðkai tvarkingame variklyje, viskas kà jûs pamatysite viduje turi buti auksinio atspalvio.

8. Jei yra atskira anga ant radiatoriaus, tai gerai jà apþiûrëkite. Rûdys ant jos gali reikðti (vël) variklio perkaitimà. Antifrizas ar tosolas gali bûti bet kokios spalvos, bet jis turi bûti permatomas, be visokiø priemaiðø. Ant jo pavirðiaus neturi bûti alyvos dëmiø.

9. Apþiûrëkite visas gumines dalis. Ant jø neturi bûti jokiø átrûkimø. Labai atidþiai apþiurëkite aukðtos átampos laidus(AIL), ir visus dirþelius. Jei AIL atrodo taip, lyg per juos perëjo ðvitriniu popieriu, tai gali reikðti, kad norima nuslëpti pagaminimo datà (ant jø tai daþnai raðoma), arba jø senumà.

10. Uþveskite variklá, atidarykite alyvos uþpilimo angos dangtá. Patikrinkite, kad ið ten neitø iðmetamosios dujos. Tai reikðtø, kad greitai prireiks bloko remonto.

11. Patikrinkite iðmetamasias dujas. Jos turi bûti blankiai-pilkos. Jei juodos- kuro sistemos defektas, jai mëlinos- á degimo kameras patenka alyva.

12. Patikrinkite pakabà. Dabar truputi pravaþiuokite. Kai pradedat judët, neturi bûti jokiø paðaliniø garsø. Stabdant irgi. Sustokite. Iðsukit vairà iki galo, bandykit pajudët. Tokioj padëtyje, paðaliniai garsai reikðtø "granatø" defektus.

13. Stabdþiai. Ant asfalto staigiai iki galo paspauskit stabdþius. Iðeikit, apþiûrëkit likusias þymes. Jos turi buti simetriðkos ir tiesios. Stabdant vairo neturi traukti á kurá nors ðonà.

14. Apþiûrëkite amortizatorius. Ant jø neturi bûti alyvos þymiø.

15. Pasukiokit vairà. Jokiø paðaliniø garsø neturi bûti.

16. Perkant Dyzeliná aparatà, padirbus varikliui ir já iðjungus jis turi baigti dirbti tà paèia akimirkà. Jei pasukus uþvedimo raktukà iðjungt variklá susidaro áspûdis, jog alkûninis velenas dar keleta karteliø prasisuko, reiðkia, jog variklis jau gerai "pavargæs".

17. Kitas patarimas perkant dyzeliná variklá - paþiurëti, ar guminës þarnos, kuriomis teka auðinamasis skystis, nëra labai kietos, nes jei jos kietos - reiðkia, jog á auðinimo sistemà patenka slëgis ið cilindrø, o tai pirmasis rimto remonto poþymis.

18. Reikia atkreipti dëmesá á priekines lempas - jos turi bûti to paties gamintojo. Skirtumas gali reiðkti buvusá priekio defektà.

19. Kiek ámanoma daugiau apþiûrëti ávairiø detaliø, ant kuriø áspausta pagaminimo data. Jei daug kur skiriasi - maðina buvo perrinkinëjama, o tai gali bûri avarijos ar net skendimo poþymis.

20. Elektros instaliacijoje automobiliø gamintojai nenaudoja buitiniø "izoliacijø", todël á tai reikëtø atkreipti dëmesá

21. Dar svarbu, nors pasitaiko retai, bet atkreipti dëmesá, ar nëra perkalti këbulo (po kapotu) numeris. Tai gali sudaryti problemø ne tik registruojant Regitroje, bet ir vykstant á uþsiená.

22. Jei automobilis (pergazavus) meta tirðtà baltà dûmà, beveik kaip garà, galimas variklio tarpinës nesandarumas ir auðinimo skystis patenka á variklio degimo kameras. Tuo atveju reikëtø (suðilus varikliui iki darbinës temperatûros) paspaudyti auðinimo sistemos þarneles (iðsiplëtimo bakelio kamðtis turi bûti tampriai uþsuktas), jeigu jos kietos ir neina jø áspausti - vadinasi tarpinei "kaput". Vaþiuoti ðiek tiek dar galima ðiuo automobiliu, taèiau patartina bûtø atlaisvinti iðsiplëtimo bakelio kamðtá, kad slëgis nesuplëðytø radiatoriaus. (Aèiû Oskarui.)

23. Jei nuëmus gumà nuo oro filtro ir pirðtu patrinus ið vidaus yra tepalo - reiðkia su motoriuku problemos (Aèiû Vygantui).

24. Reikia uþvedus variklá uþtraukti rankiná stabdá ir ájungus bëgá ið lëto leisti sankabà. Jei maðina pradeda gesti tai gerai, jei ne - tai gali reikðti sankabos degektà t.y. buksuoja sankaba ir artimiausiu metu reiks keisti. (Aèiû Herkui)

25. Dar perkant automobilá reikëtø pajunginëti pavaras, nes gali buti kad susidëvëjæ(s) bëgio ar daugiau sinchronizatorius. (Aèiû Herkui)

26. Dar ne esminis dalykas, bet labai daþnai pasitaiko, kad niekas netikrina el. langø - o daþniausiai gale jie neveikia. Todël patartina patikrinti. (Aèiû Herkui)

27. Këbulas: Reikia paþiûrëti tarpus tarp kebulo daliø. Nelygus tarpai rodo buvusá defektà ir nemokðiðkà darbà. (Aèiû Tomui)

28. Patikrinti visus jungiklius, nes kartais tik nuvarius á TA pastebima, kad neveikia valytuvai ar lempos, jau nekalbant apie kruizo kontrolæ ar klimato valdymà. (Aèiû Nerkai)

29. Patikrinkite ar nenuimtas katalizatorius, nes atliekant techninæ apþiûra, katalizatorius bûtinas. (Aèiû Genitai)

30. Visiems perkantiems bet kokios markës auto - skirkit laiko variklio áðyldymui iki kol ásijungs ventiliatorius (ájunkit ðviesas, galinio lango paðildymà, tai uþims nedaug laiko). Daþnai bûna, kad tas ventiliatorius taip ir neissijungia - dël elektros ávado paþeidimo arba paties vantiliatoriaus gedimo. Paskui tai priklausomai nuo markës nemaþai kainuoja (diagnostika, keitimas arba remontas). Be to áðylus varikliui iki reikiamos pagal tehn.charekteristikas temperatûros turi kristi apsukos iki 500-900 aps/min (nuo variklio tipo). Jei jos nekrenta - tai parodo laisvos eigos voþtuvo gedimà arba termostato (neuþsidaro) gedimà, tai papildomos kuro sànaudos ir lëðos á remontà. (Aèiû Stasui)

31. Patarimas: kadangi daþniausiai darinëjamos vairuotojo durelës, sulyginkite vairuotojo dureliø virðutiná kraðtà su galiniø dureliø virðutiniu kraðtu - jei vairuotojo durelës keliais milimetrais þemiau, maðina pravaþiavus gerokai daugiau negu 100'000 km. (Aèiû Ramûnui)

32. Ðioks toks bûdas suþinoti apie automobilio tikraja ridà: atkreipkite dëmesá á automobilio pedalus, jei jie labai susidëvëjæ (nusitrynusi virðutinë pedalo dalis) ar vairas labai susidevëjæs, o automobilio rida maþa, tai gali bûti apgaulë. (Aèiû Dominykui)

33. Jei yra galimybë, tai iðvaþiuokite á kokià ilgesnæ distancijà ir gerai paspauskite akseleratoriaus pedalà. Kai sustosite, palukëkite keletà minuèiø, jei ið po variklio laðës tepalai, tai jau reiðkia, kad kaþkur varo tepalà - gali bûti rimtesnis variklio gedimas. (Aèiû Dominykui)

34. Pirkdami auto ðiltuoju metø laiku bûtinai paþiûrëkit kaip ðildo auto vidø, nes daþniausiai þmogus suþino þiemà, kad jo auto neðildo. (Aèiû Mode)

35. Patarimas: Atkreipkite dëmesá i automobilio stiklus, tiksliau á uþraðus ant jo, kad bûtø originalus automobilio gamintojo þenklas. Ypaè ant klijuojamø stiklø - tai priekinio ir galinio,- jei gamintojo þenkliuko nebus, tai vadinasi stiklas keistas tik idomu dël ko (gal dauþta)??? Galima ávertinti ir tai kad stiklas gali bûti keistas paimtas originalus ið autolauþyno. (Aèiû Rièardui)

36. Tikrinant dyzelinio auto variklá, atidarykite bakelá, kur pilasi auðinimo skystis, jame neturi bûti burbuliukø. Jei burbuliuoja - reiðkia galvos ar tarpinës defektà. Ant laisvø apsukø gali nesimatyti, tai lëtai tempkite akseleratoriaus trosà ir þiûrëkite. Variklis turi dirbti graþiai be jokiø papildomø garsø, lëtai spauskite akseleratoriø ir klausykite. Taip pat atidarius dangtelá variklio, kur pilami tepalai, tepalø neturi taðkyti ir kelti á virðø, tai reikðtø, kad þiedam pabaiga, o tai, kad nëra kompresijos. Iðskyrus atvejus, kai iðkart po dangèiu stovi grandinë, pvz Mercedes Benz, ten ir turi taðkyt, tai nuo grandinës. Dar - uþsivest dyzelis turi iðkart ið pirmo suktelëjimo ir uþgest iðkart tik iðjungus. (Aèiû Skirmantui)

37. APD (automatinës pavarø dëþës) testavimas:


1. APD alyva turi bûti ðviesi ir nedvokti degësiais.

2. Tepalo lygis APD matuojamas veikiant varikliui, prieð tai selektoriaus rankena turi bûti perjunginëta á visus reþimus (P;R;N;D;1;2;3).

3. Tepalo lygis turi atitikti esamà tepalo temperatûrà APD.Temperatûra uþraðyta ant matuoklës.Jei ant matuoklës yra paþymëta tik min ir max riba, tai ákaitusioje dëþëje lygis turi bûti - iki max ribos.

4. Ájungus D arba R reþimà automobilis turi pradëti riedëti ne vëliau, kaip po 1,2 s.

5. Sustojus nedidelëje ákalnëje D reþime automobilis neturi riedëti atgal.

6. Vaþiuojant dideliais variklio apsisukimais, reþimais 3;2;1 staiga atleidus akseleratoriaus pedalà turi jaustis automobilio stabdymas (selektoriaus rankenos neperjunginëkite jei variklio apsisukimai virðija 4 000 per min, ir aplamai nejunginëkite maðinai vaþiuojant tai nesuklysite ir netyèia nesulauþysite dëþës).

7. Yra daugiau APD testø, bet jie pavojingi paèiai APD.

38. Pastatykite automobilá lygioje vietoje ir iðtiesintais priekiniais ratais. Patikrinkite priekinës ir galinës aðies vaþiuoklæ. Pridëkite po 2,3 ar 4 pirðtus kiek telpa (tarp rato ir këbulo) ir palyginkite kitos pusës - jei yra skirtingi tarpai vadiansi galejo bûti dauþta ar sutrenkta gerokai vaþiuoklë. (Atsiuntë Gizmou)




Parengta pagal http://auto.kitoks.com

Paimta is www.autohelp.lt
KOMENTARAI
#1 | aidas · 2007 lapkriio 20 22:41:31
o cia tai maladiec pirma kart pamaciau kaip automata patikrint;)
#2 | Skersai_kaima · 2009 kovo 24 10:55:24
Labai geri patarimai! Dar galeciau pridurti nuo saves, kad svarbu atkreipti demesi ar sviecia visos prietaisu skydelio lemputes. Jei ijungus degima kazkuri (ios) nesviecia, yra 2 priezastys: 1- perdege; 2 - issukta..!
Antru atveju gali buti labai liudnos pasekmes. Taip bandoma uzmaskuoti abs'o, srs'o, ausinimo sistemos ir kitu agregatu defektus.
RAYTI KOMENTAR
Turite prisijungti, nordami parayti komentar.
VERTINK!

Reitingas: 5/10 (339 balsai )