Field 'online_resolution' doesn't have a default value SCC.LT - VOLVO SAAB - Volvo klubas, Saab klubas. - Straipsniai: Volvo garsas gimsta naujoje laboratorijoje

VOLVO GARSAS GIMSTA NAUJOJE LABORATORIJOJE

Para · 2009 spalio 05 14:35:49 · 0 komentarai · 5552 Periros · Spausdinti
Kaip turėtų “skambėti“ Volvo variklis? Kaip mes gauname įspūdingą variklio garsą? Akustinis automobilių dizainas tampa vis svarbesnis, o Volvo automobiliai privalo turėti unikalų skandinavišką skambesį! Tad su visiškai nauja garso laboratorija Volvo Cars akustikos ekspertai gali siekti tolesnės pažangos variklio triukšmo srityje.
Garso laboratorija yra įsikūrusi naujose patalpose, pačioje miesto širdyje, Volvo Cars gamybos komplekse Torslandoje, Švedijoje. Kamera turi garsą sugeriančių išsikišimų tinklą, kuris yra sumontuotas sienose ir lubose. Dėka tokios specialios konstrukcijos į vidų nepatenka joks foninis triukšmas bei yra išvengiama stovinčių bangų, galinčių sugadinti bandymus, atsiradimo. Visa tai suteikia puikias galimybes tikrinti variklių generuojamą garso stiprumą. Kita vertus, garso laboratorijos patalpoje yra labai realiai atkuriami paviršiai, ant kurių „dirba“ automobiliai: čia atkuriami tokie patys garso efektai, kaip automobiliui važiuojant asfaltu. "Su mūsų nauja bandymų kamera galime testuoti keturių varomųjų ratų automobilius visiškai kitokioje aplinkoje nei galėjome anksčiau," sako Eva Lahti, "Volvo Cars" garso inžinierė. Naujoji bandymų kamera yra dalis NVH (Noise, Vibration and Harshness) centro "Volvo Cars" gamykloje, kur daugiau kaip 60 žmonių dirba siekdami sukurti tinkamą "Volvo" automobilių garsą. "Mūsų darbas yra susijęs su geriausio akustinio komforto pamato kūrimu, žiūrint kliento akimis. Klientai, kurie perka Premium automobilius, to tikrai tikisi," teigė Johan Stenson, NVH centro vadybininkas. Garso projektavimo darbai yra padalinti į tris dalis:
1. Erzinantys garsai - vėjo, kelio nelygumų, girgždėjimis ir barškėjimas.
2. Informaciniai garsai - variklio triukšmas, valdymo prietaisų „click‘sėjimas“.
3. Įspūdį darantys garsai –uždarant duris, variklio tonas.
Šiuo metu akustinis dizainas pakito į kažką tokio, ką tarp šiandieninų autombilių gamintojų galima vadinti mokslu, o visas darbas pagrinde yra skiriamas siekiant pašalinti garsus iš pirmosios kategorijos tam, kad kiti būtų girdimi tarsi tai būtų įprasta. "Akustinio dizaino srityje senų tradicijų nėra, tačiau tai tampa vis svarbesniu dalyku. Mūsų uždavinys yra sukurti patirtį, kuri kurtų tikrąjį Volvo "garsą", teigė Johanas Stenson‘as. Tikslas yra sukurti tipišką "skandinaviško garso komfortą", o garso paletė turi atitikti šios markės aurą, atsižvelgiant į kompanijos vertybes: aplinką, saugumą ir dizainą. Eva Lahti paaiškina, ką reiškia „Skandinaviško garso komfortas“: "Švedijoje ir Skandinavijoje mes turime dideles, ramias erdves. Akustinė aplinka yra atvira ir laisva, o ne tankiai supakuota. Ir tai yra būtent tai, ko mūsų klientai tikisi iš Volvo garso".
Dirbant su variklių keliamu triukšmu, daugiausia dėmesio yra skiriama dviem kriterijams: garsui, kuris informuoja, ir garsui, kuris sukelia įspūdį. Kurdami variklių triukšmą, kuris „suteikia“ informaciją, ekspertai siekia optimalaus balanso - automobilio vairavimo savybės, kelio garsai, vairo jautrumas ir variklio tonas privalo būti darniai suderinti. "Jei aš važiuoju pastoviu greičiu, variklis turi kurti malonų, atpalaiduojantį įspūdį. Tačiau įsibėgėjant nuo minimalaus greičio paspaudus akseleratoriaus pedalą iki dugno, skirtumas variklio garse privalo jaustis. Variklio „širdis“ turi duoti atsaką į mano veiksmus tam, kad neprarasčiau ryšio su autmobiliu," aiškina Eva Lahti. Johan‘as Stenson‘as mano, kad besivystantis gražaus variklio garso mokslas gali tapti svarbia priemone siekiant išsaugoti klientus. "Kurdami įspūdį keliantį variklio garsą, mes iki šiol pasiekėme stulbiančių rezultatų, su ryškiausiais mūsų aukštos klasės produktais. Pirmasis automobilis, su kuriuo mes dirbome, buvo Volvo XC90 V8. Siekėme sukurti rafinuotą V8 variklio garsą su tipišku europietišku tonu,“ sako Johan‘as Stenson‘as. Ir iš tikrųjų, V8 variklis tapo Evos Lahti absoliučiu favoritu. Ji buvo dalimi tyrimo, kurio metu automobilis buvo naudojamas labai ramiai ir atsargiai. V8-niukė „šnibždėjo“ nepastebimai, tarsi murkianti katė. "Tada mes automobilį perleidome vairuotojams bandytojams, kurie nedelsiant spaudė variklį maksimaliai. Oho! Buvau priblokšta - variklis parodė visiškai skirtingą savo asmenybės pusę, priklausomai nuo to, kaip jis buvo naudojamas. Fantastika!“ Johan‘as Stenson‘as turi savo favoritą - penkių cilindrų variklį, „grodavusį“ pirmuosiuose Volvo 850 modeliuose. "Tai buvo gražus, prikimęs gurgsėjimas, tarsi Rock & Roll muzika visu smagumu!”
Artimiausioje ateityje NVH centro garso ekspertų laukia keletas įdomių iššūkių. 2012 m. "Volvo Cars" pradės Plug-in hibridų, su elektros ir/ar dyzelinių variklių kombinacija, prekybą. Kai automobilis yra varomas elektra, jis praktiškai nekelia jokio triukšmo. Tai reiškia, kad dirginančių garsų įtaka taps labiau pastebima, todėl akustikos dizainas yra labai svarbus. Be to, atsižvelgiant į eismo saugumą – automobilį turi būti privaloma išgirsti jam artėjant. Teisiniai reikalavimai turbūt bus įgyvendinami daugelyje šalių, ir, iš tikrųjų, kai kuriose JAV valstijose jau taikomi tokie teisės aktai. Europoje kol kas dar verda diskusijos apie tai, koks tylus automobilis privalės būti. "Taigi, kaip turėtų skambėti mūsų Plug-in hibridai? Iki šiol mes nežinome iš kur gauti tokių duomenų, todėl turime pradėti nagrinėti šį klausimą labai greitai,“ sako Johan‘as Stenson‘as.
Faktai apie naująją laboratoriją:
• Darbai visu pajėgumu pradėti 2009 m. pirmąjį pusmetį.
• Pastatas yra izoliuotas nuo vibracijos tam, kad būtų išvengta bet kokio išorinio poveikio.
• Trijų aukštų pastate yra trys vibracijos zonos.
• Bandymo kamera yra pagaminta iš betono; jos matmenys: 22x15,9x6,75 m.
• Garso izoliacinių išsikišimų, kuriais padengtos sienos ir lubos, ilgis siekia 1,5 m nuo betono paviršiaus iki viršūnės.
• Matavimo įranga yra skirta naudoti tiek su keturiųjų ratų pavara, tiek ir viena ašimi varomiems automobiliams.
• Matavimų įrangos galimybės: galia iki 300 kW, greitis - 90-250 km/h • Parengta pagal Volvo Cars pranešimą spaudai.

Pateikė: JuliusD






KOMENTARAI
Komentar dar neparayta.
RAYTI KOMENTAR
Turite prisijungti, nordami parayti komentar.
VERTINK!

Reitingas: 4/10 (220 balsai )