Temos pavadinimas: SCC.LT - VOLVO SAAB - Volvo klubas, Saab klubas. :: FAQ: Volvo D5 ir 2.4D variklis - informacija, skirtumai, trukumai

Parašė Saras· 2013-07-18, 00:08
#47

Fino @ 2012-01-24, 10:10 rašė:
Siek tiek istorijos kuri prasidejo dar 1991m. Nedaugelis zino, kad Volvo, kurdama savo pirma 5 cilindru benzinini varikli (Volvo 850 modeliu) technologiskai ruose variklio bloka butent dyzeliui, taciau pasauli jis isvydo tik po 10 metu, 2001. Taigi, galima teigti, kad Volvo D5 variklio pradzia buvo dar tolimais 1990-aisiais.

D5 ir 2.4D varikliai mechaniskai bei technologiskai nesiskiria taciau pasiskirsto i 3 evoliucijos etapus. Euro 3 2001 - 2005, 96kw (2.4D), 120kw (D5), Euro 4 2005 -, 93kw (2.4D), 120kw (2.4d), 136 kw (D5), Euro 5 2009- 129kw (2.4d, single turbo), 151kw (D5, biturbo).
Patvariausi, patikimiausi skaitosi Euro 3 - pirmos kartos varikliai. Jie neturi gazo sklendes, Euro 4 ekologijos reikalavimu atitinkanciu kietuju daleliu filtru ismetimo sistemoj, sukuriniu sklendziu isiurbimo kolektoriuje, elektroniskai reguliojamos turbinos geometrijos. nereikalauja kiekvieno mazgo el. adaptacijos (po keitimo), turi maziau elektronikos bei ju purkstukai pigesni, bei patvaresni. Apie Euro 5 variklius kolkas informacijos suteikti negaliu.

Egzistuoja keliu purkstuku klases, pavyzdziui pirmos kartos D5/2.4D varikliose buvo naudojami 3(4) skirtingu klasiu purkstukai - 1,2 ir 3 (retai - 4). Daugelis zmoniu klaidingai masto kad kuo naujesne masina, tuo aukstesnes klases purkstukas i ja dedamas. Tai netiesa! Nuo 2001 iki 2005 m galite sutikti bet kokios klases purkstuka bet kokioje masinoje. Pasiskirstymas vyko kitaip: Pirmos klases purkstukas buvo dedamas i XC90 modelius bei zemesnes klases (S60/80) automobilius su turtinga iranga (pvz. Summum komplektacija ir pan.) Antra klase ejo i dauguma automobiliu su standartinem komplektacijom, trecia - dazniausiai i Taksi automobilius. Bet tai nereiskia kad skirtingu klasiu purkstuku negalima naudoti vienam automobilye, tik reikia juos suadaptuodi su dilerine VOLVO iranga. Mano manymu, purkstukai buvo atrinkinejami pagal ju parametrus po gamybos, kuo tikslesnis - tuo aukstesne klase yra priskiriama. Taigi, is idejos, ieskant deveta purkstuka, geriau kad jis butu pirmos klases - bet , vel gi, tai esmes nesudaro.


Euro3 ar Euro4 - apie tai rasyta auksciau, taciau sitoje nuorodoje rasite dar siek tiek papildomos informacijos http://www.scc.lt...amp;page=0

Kodel senas D5 o ne naujas (atkreipkite demesi: Nauji yra tiek 93, tiek 120 tiek 136 kw, Seni - 96 ir 120)
Tai lyginsiu Sena D5 (juodas dangtis) su nauju d5 (baltas)

Kodel senas: nera DPF, nera gazo sklendes, paprastesni, pigesni purkstukai, zenkliai tylesnis variklis, maziau bijo nekokybisko kuro,

Del sklendes: volvo sugalvojo gazo sklende idegti i Euro 4 variklius , bet vidiniai krumpliaraciai padaryti is plastmases, bandem jas sugalvoti kaip patiuningot ir padaryti is metalo - nepavyks, nes vidui eina kontaktine grupe. Taigi - uzsikisa EGR sistema (reguliariai), sklende vaiksto blogiau, supjauna miniatiurinius dantratuku del sudetingesnio jos (klendes) vaiksciojimo. Kas antras jau keite tas sklendes, kai kas - po 2 kartus. TomHagen ir Alex787 patvirtins. + yra isiurbimo kolektoriaus sklendes (kaip pas BMW), ju valdymas (plastmasine kojele) visiems D5 pareina, pastoviai nutruksta plastmase, galima aisku apsieiti ir be jos uzfiksavus sklendes vertikalioj padety, bet dar geriau - isimti visas sklendes kaip daroma BMW automobiliose. Nesutvarkus pro ten varo tepalus.

Atnaujintu D5 varikliu blokas liko beveik tokspat, didziausi pakeitimai buvo padaryti ismetimo sistemoje, variklio aplinkoj/pereferijoj ir galvuteje. Purkstukai 7 skyliu vietoj 5. sumažintas suspaudimo laipsnis, taciau vistiek varikliai tapo daug garsesni, padidintas EGR veikimo diapazonas, integruotas DPF filtras, isiurbimo koliko sklendas (niekam nereikalingos),nasesnis kuro padavimo siurblys, gazo sklende. Turbinos valdomos elektros pagalba o ne vakumais, kaip senosiose D5, papildomas turbo ausinimas antifrizu.

DPF - labai didele problema butent Volvo - kazkaip jiems nelabai pavyko, neisvazinejja 200 000 km netgi, detale brangi, daznai reikalaujanti regeneracijos/prieziuros.
Adaptacijos: VISI elektroninai agregatai: tiek MAF, tiek gazo sklende, tiek DPF, tiek davikliai ir tt - reikalauja adaptacijos su VIDA - visada.

Dar viena Euro 4 variklio beda - sudega elektroninis turbinos geometrijos valdymas, senose D5 jis vakuminis. Devetos elektronikos kaina nemaza.

Purkstukai - nzn ar ten jau eina pjezo kaip Audi, bet jei taip - tai irgi pamastymas didelis kam jie ta padare.

Vnz, palyginus su senuoju D5 naujas mano akimis, ir kupinas BUG'u nevertas demesio visiskai, nematau nei vieno pliuso. Trauka neispudinga.

Pliusu turi ir 2.4D variklis - gal traukos atzvilgiu jis ir pralosia tikrajam D5, taciau ju mechaniniu deziu smagraciai islaiko iki 250 000 km, o D5 - apie 200 000. Sankaba kencia maziau.

Kuro sanaudos tiek D5 tiek 2.4D nesiskiria - mitas kad 6 begiu deze yra ekonomiskesne. Gal gamintojo skaiciai ir siektiek skiriasi, bet faktas yra faktas. Kuro sanauudos miesto rezimu, mechanine deze 7 - 7.5 ltr, trasa - 5 - 5.5. Automatine arba AWD - dasideda 1 - 2 litrai.

Purkstukai silpni, kaprizingi, megsta kokybiska kura bei prieziura. Bent karta i metus patartina patikrinti ju darba, nes D5 turi negera savybe - net jei purkstukas nefunkcionuoja atitinkamai - nesudaro slegio, pila kura - variklis dirba lygiai ir idealiai, tik kuriasi siek tiek prasciau (nevisada). O pasekmes - baisios - kuras nesudega, ant stumuoklio susidaro sodziai, jos dega ir stumuoklio metalas issilydi - tada reikia arba remontuot, arba keist varikli.

Esminis skrtumas tarp 2.4D / D5 varikliu yra ne mechaninis, bet programins - silpnesnis (2.4D) variklis tiesiog programiskai deforsuotas, su jo neeina Automatine pavaru deze, jo nebuna su 6 begiu mechanine pavaru deze. Taciau galingumas issilygina perprogramavimo pagalba - keliant galinguma tiek 2.4D tiek D5 varikliams, pasiekiamas vienodas galutinis rezultatas. Esminiai skirtumai atsirado tik nuo 2009metu, gai gamoje pasirode Biturbo variklis, bet kolkas apie ji mes nekalbesime, nes nera pakankamai informacijos.


Ka vis gi pasirinkti is 2.4/D5 gamos
- as patarciau Euro3 96kw


Informacija is asmenines patirties