Temos pavadinimas: SCC.LT - VOLVO SAAB - Volvo klubas, Saab klubas. :: FAQ: Volvo D5 ir 2.4D variklis - informacija, skirtumai, trukumai

Parašė Fino· 2012-01-24, 10:10
#1

Siek tiek istorijos kuri prasidejo dar 1991m. Nedaugelis zino, kad Volvo, kurdama savo pirma 5 cilindru benzinini varikli (Volvo 850 modeliu) technologiskai ruose variklio bloka butent dyzeliui, taciau pasauli jis isvydo tik po 10 metu, 2001. Taigi, galima teigti, kad Volvo D5 variklio pradzia buvo dar tolimais 1990-aisiais.

D5 ir 2.4D varikliai mechaniskai bei technologiskai nesiskiria taciau pasiskirsto i 3 evoliucijos etapus. Euro 3 2001 - 2005, 96kw (2.4D), 120kw (D5), Euro 4 2005 -, 93kw (2.4D), 120kw (2.4d), 136 kw (D5), Euro 5 2009- 129kw (2.4d, single turbo), 151kw (D5, biturbo).
Patvariausi, patikimiausi skaitosi Euro 3 - pirmos kartos varikliai. Jie neturi gazo sklendes, Euro 4 ekologijos reikalavimu atitinkanciu kietuju daleliu filtru ismetimo sistemoj, sukuriniu sklendziu isiurbimo kolektoriuje, elektroniskai reguliojamos turbinos geometrijos. nereikalauja kiekvieno mazgo el. adaptacijos (po keitimo), turi maziau elektronikos bei ju purkstukai pigesni, bei patvaresni. Apie Euro 5 variklius kolkas informacijos suteikti negaliu.

Egzistuoja keliu purkstuku klases, pavyzdziui pirmos kartos D5/2.4D varikliose buvo naudojami 3(4) skirtingu klasiu purkstukai - 1,2 ir 3 (retai - 4). Daugelis zmoniu klaidingai masto kad kuo naujesne masina, tuo aukstesnes klases purkstukas i ja dedamas. Tai netiesa! Nuo 2001 iki 2005 m galite sutikti bet kokios klases purkstuka bet kokioje masinoje. Pasiskirstymas vyko kitaip: Pirmos klases purkstukas buvo dedamas i XC90 modelius bei zemesnes klases (S60/80) automobilius su turtinga iranga (pvz. Summum komplektacija ir pan.) Antra klase ejo i dauguma automobiliu su standartinem komplektacijom, trecia - dazniausiai i Taksi automobilius. Bet tai nereiskia kad skirtingu klasiu purkstuku negalima naudoti vienam automobilye, tik reikia juos suadaptuodi su dilerine VOLVO iranga. Mano manymu, purkstukai buvo atrinkinejami pagal ju parametrus po gamybos, kuo tikslesnis - tuo aukstesne klase yra priskiriama. Taigi, is idejos, ieskant deveta purkstuka, geriau kad jis butu pirmos klases - bet , vel gi, tai esmes nesudaro.


Euro3 ar Euro4 - apie tai rasyta auksciau, taciau sitoje nuorodoje rasite dar siek tiek papildomos informacijos http://www.scc.lt...amp;page=0

Kodel senas D5 o ne naujas (atkreipkite demesi: Nauji yra tiek 93, tiek 120 tiek 136 kw, Seni - 96 ir 120)
Tai lyginsiu Sena D5 (juodas dangtis) su nauju d5 (baltas)

Kodel senas: nera DPF, nera gazo sklendes, paprastesni, pigesni purkstukai, zenkliai tylesnis variklis, maziau bijo nekokybisko kuro,

Del sklendes: volvo sugalvojo gazo sklende idegti i Euro 4 variklius , bet vidiniai krumpliaraciai padaryti is plastmases, bandem sugalvoti kaip patiuningot ir padaryti jas is metalo - nepavyks, nes vidui eina kontaktine grupe. Taigi - uzsikisa EGR sistema (reguliariai), sklende vaiksto blogiau, supjauna miniatiurinius dantratukus del sudetingesnio jos (klendes) vaiksciojimo. Kas antras jau keite tas sklendes, kai kas - po 2 kartus. TomHagen ir Alex787 patvirtins. + yra isiurbimo kolektoriaus sklendes (kaip pas BMW), ju valdymas (plastmasine kojele) visiems D5 pareina, pastoviai nutruksta plastmase, galima aisku apsieiti ir be jos uzfiksavus sklendes vertikalioj padety, bet dar geriau - isimti visas sklendes kaip daroma BMW automobiliose. Nesutvarkus pro ten varo tepalus.

Atnaujintu D5 varikliu blokas liko beveik tokspat, didziausi pakeitimai buvo padaryti ismetimo sistemoje, variklio aplinkoj/pereferijoj ir galvuteje. Purkstukai 7 skyliu vietoj 5. sumažintas suspaudimo laipsnis, taciau vistiek varikliai tapo daug garsesni, padidintas EGR veikimo diapazonas, integruotas DPF filtras, isiurbimo koliko sklendas (niekam nereikalingos),nasesnis kuro padavimo siurblys, gazo sklende. Turbinos valdomos elektros pagalba o ne vakumais, kaip senosiose D5, papildomas turbo ausinimas antifrizu.
Ypac daznai pasitaikanti beda - artejus 150 000 km riba pradeda kibirais valgyti tepalus. Nera laisvo ismetimo, tepalai dirba prie ribiniu temperaturiniu rodykliu, del to kencia tiek galvutes elementai (koromyslai, hidrokompensatoriai isdyla), tiek stumuokline grupe - prikepa ziedai. Taip pat to priezastis yra ismetimo kolektoriaus isdestymas - jis yra technologiskai blogoje vietoje, DPF labai arti variklio, del to irgi dideja temperatura. Netgi pilant visada teisinga alyva, daznai problemu neeina isvengti.

DPF - labai didele problema butent Volvo - kazkaip jiems nelabai pavyko, neisvazinejja 200 000 km netgi, detale brangi, daznai reikalaujanti regeneracijos/prieziuros.
Adaptacijos: VISI elektroninai agregatai: tiek MAF, tiek gazo sklende, tiek DPF, tiek davikliai ir tt - reikalauja adaptacijos su VIDA - visada.

Dar viena Euro 4 variklio beda - sudega elektroninis turbinos geometrijos valdymas, senose D5 jis vakuminis. Devetos elektronikos kaina nemaza.

Vnz, palyginus su senuoju D5 naujas mano akimis, ir kupinas BUG'u nevertas demesio visiskai, nematau nei vieno pliuso. Trauka neispudinga.

Pliusu turi ir 2.4D variklis - gal traukos atzvilgiu jis ir pralosia tikrajam D5, taciau ju mechaniniu deziu smagraciai islaiko iki 250 000 km, o D5 - apie 200 000. Sankaba kencia maziau.

Kuro sanaudos tiek D5 tiek 2.4D nesiskiria - mitas kad 6 begiu deze yra ekonomiskesne. Gal gamintojo skaiciai ir siektiek skiriasi, bet faktas yra faktas. Kuro sanauudos miesto rezimu, mechanine deze 7 - 7.5 ltr, trasa - 5 - 5.5. Automatine arba AWD - dasideda 1 - 2 litrai.

Purkstukai silpni, kaprizingi, megsta kokybiska kura bei prieziura. Bent karta i metus patartina patikrinti ju darba, nes D5 turi negera savybe - net jei purkstukas nefunkcionuoja atitinkamai - nesudaro slegio, pila kura - variklis dirba lygiai ir idealiai, tik kuriasi siek tiek prasciau (nevisada). O pasekmes - baisios - kuras nesudega, ant stumuoklio susidaro sodziai, jos dega ir stumuoklio metalas issilydi - tada reikia arba remontuot, arba keist varikli.

Esminis skrtumas tarp 2.4D / D5 varikliu yra ne mechaninis, bet programins - silpnesnis (2.4D) variklis tiesiog programiskai deforsuotas, su jo neeina Automatine pavaru deze, jo nebuna su 6 begiu mechanine pavaru deze. Taciau galingumas issilygina perprogramavimo pagalba - keliant galinguma tiek 2.4D tiek D5 varikliams, pasiekiamas vienodas galutinis rezultatas. Esminiai skirtumai atsirado tik nuo 2009metu, gai gamoje pasirode Biturbo variklis, bet kolkas apie ji mes nekalbesime, nes nera pakankamai informacijos.


Ka vis gi pasirinkti is 2.4/D5 gamos
- as patarciau Euro3 96kw

EDIT: Jau kalbeta kad Euro 5 varikliu gama yra geresne negu Euro4, taciau pastebetos naujos, nelabai geros tendencijos.
Euro 5 variklius sudaro D3, D4, D5, 2.4D (120, 129, 151, 158kw ir pan.) gama. Atsizvelgus i Euro4, jie yra supaprastinti, perdaryta ismetimo sistema, atsisakyta isiurbimo kolektoriaus sklendziu, nebera umines problemos su tepalu ryjimu, kolkas (2015m duomenim) nesam dare nei vieno kapitalinio, taciau:
151kw Biturbo varikliai turi didele paklausa deka silpnos apacios (variklio kaina 2015 metais ~3000 eur savartyne), problemos su blokais - keiciami varikliai.
Kelis kartus pasitaike israuti pagrindinio dirzo itempeju tvirtinimai bloke, deka to irgi keiciamas variklis (gali but kad tai tiesiog kazkas buvo nedasukta - kolkas pasitaike tik keli kartai, D4 ir D5 varikliai)
Dazneja problema su auksto slegio kuro siurbliais - atsizvelgus i euro 3/ 4 jie zymiai sudetingesnes konstrukcijos, ir ju silpnoji vieta - pradeda varyti metalines drozles i sistema (tas pats budinga 2.0D) - del prasto kuro, prastu medziagu, starterio sukimu sausai ir pan. Pasekmes - visos kuro sistemos keitimas - bakas, siurblys bake, kuro filtras, magistrale iki variklio, auksto slegio siurblys, slegio davikliai, reguliatoriai , purkstukai.
Vis gi, is visu Euro5 varikliu gamos, patvariausias yra D3 129kw

Visu D5 varikliu, varomu 3 dirzeliais (pagrindinis, agregatu bei atskirai kondicionieriaus) beda nuo 2007m. - bet kada gali numesti agregatu dirzeli, jis palenda po pagrindiniu ir sugadina varikli israunant aliuminio gabala kartu su itempeju is bloko. Zinoma konstrukcine beda, Volvo keite generatoriaus itempimo sistema 2012 metais, tai gali atsitikti bet kada, po 2000 ar po 50 000 po dirzeliu keitimo.

Nuotraukoje - pavaizduotas defektas.

i67.tinypic.com/duu03.jpg

http://smotra.ru/...log/45466/

http://clubvolvo....p?t=107859

Su naujo tipo itempeju (2012m >) problema neissisprende, ir grazintas senas itempejas.

https://www.faceb...5826525077

Papildoma info:

Gavome nuoroda i papildomos apsaugos integravima i D5. Deje, tik iki 2012 m , nuo 2012 netinka :(

http://clubvolvo....p?t=120715

Redagavo Fino· 2017-06-20, 11:22