Temos pavadinimas: SCC.LT - VOLVO SAAB - Volvo klubas, Saab klubas. :: Informacija apie akumuliatorius

Parađë Dagys· 2010-01-02, 20:26
#1

Pateikiu rasta info www.citrina.lt. Rastos info publikacijos laikas apie 2007-2008 metus. Info yra paredaguota islaikant informacijos pateikejo stiliu ir visa technine dali bei atmetus nereiksmingus komentarus.

"Pirmiausia, želinis akumuliatorius negali atiduot didesnės srovės už kitų rūšių akumuliatorius dėl paties elektrolito laikymo principo. Želė neleidžia greitai maišytis greito iškrovimo metu susidarančioms medžiagoms dėl klampesnės būsenos. Todėl, tarkim esant tai pačiai talpai 100 valandų iškrovimo režime (šis režimas naudojamas vėjo ir saulės jėgainėse), 20 valandų režime (tai jau automobiliuose taikomas režimas) želinio akumuliatoriaus talpa bus pastebimai mažesnė, na o 5 valandų iškrovimo režime (traukos režimas) jis jau skirsis iki 15 procentų. Želinio akumuliatoriaus starterinė srovė yra beveik perpus mažesnė nei skysto elektrolito ar AGM akumuliatoriuose.
Antra, paminėtieji "Optima" akumuliatoriai, tamstos klaidingai pavadinti "geliniais", yra AGM tipo (absorbciniai) su spiraliniais elektrodais. Elektrodai, susukti spirale, leidžia pasiekti didesnį elektrodo plotą, jį suploninant iki minimumo. Panašiai, kaip popieriaus lapas susuktas į vamzdelį, elektrodas įgauna tvirtumo, o dėl didesnio paviršiaus ploto, daugiau elektrolito vienu metu pasiekia jo paviršių, taip pasiekiant kone dvigubai didesnę starterinę srovę.
"Trečia", norėčiau paminėti, kad tokį akumuliatorių turiu jau virš metų, tačiau gamintojas ne "Optima", o "Exide Technologies", kurie pirmieji tokius akumuliatorius ir pradėjo gaminti. Na, o modelis vadinasi "Exide Maxxima 900". Mat pats ir prekiauju "EXIDE Technologies" firmos akumuliatoriais
"Ketvirta", iškrauti švino rūgštiniai akumuliatoriai, kokio jie tipo bebūtų, rodo tą pačią įtampą. Tai sąlygoja juose vykstantys tie patys procesai. Jei gauni įtampas 12V ir 10V, vadinasi pirmasis dar nėra iškrautas, o turint minty, kad jis yra "Optima", tai yra normalu, nes jis greičiau "atsistato" -išsimaišo elektrolitas.
"Penkta", iškrovimas turi daug bendra su įtampa. Pirkdamas akumuliatorių, pagal įtampą gali nustatyti, kiek laiko jis buvo sandėliuojamas arba prieš kiek laiko buvo įkrautas. Praėjus parai po įkrovimo, gali nustatyti kokia dalimi įkrautas ir t.t.
Galėčiau viską išdėstyti suprantamiau ir aiškiau, taip pat paliesti ir smėliuko (kristalųWink temą, papasakojant apie amorfines medžiagas, papasakoti, kodėl iš smėliuko pagamintas stiklas (tame tarpe ir dedamas į visus) teka net esant žemoms temperatūroms, tačiau norėtųsi, kad neklaidintumėt kitų, nors jau ir esate kažkieno suklaidinti
O pradžiai pasivartykite:
www.batteryuniver...
http://www.exide-... ... index.html
http://www.exide-... ... index.html
VISŲ ŠVINO RŪGŠTINIŲ blogis yra tas, kad juos giliau iškrovus prasideda plokštelių sulfatacija (rudaspalvis blogis), kuris NĖRA atvirkštinis procesas. Kai vėl įkrauni PO ILGALAIKIO iškrovimo, jau neatsistato 100%. Kai PRIPILDOMAS ELEKTROLITU naujas akumuliatorius, jau iškarto prasideda visi destrukciniai procesai, kurie iškraunant pasireiškia daug greičiau. Visų švino rūgštinių akumuliatorių geriau GILIAI neiškraudinėti, tačiau niekas ir niekam neuždraus tai pabandyti (ne demokratiškoje Baltarusijoje gyvenam)
Želiniai "GEL" (o kartu ir absorbciniai "AGM"Wink akumuliatoriai sukurti tam, kad kaip nors "surišti" elektrolitą, kuris būdamas skystas elgiasi negražiai ekstremaliomis sąlygomis: taškosi, išsipila ir pan. Tai visiškai nėra mados šauksmas, na nebent kai kam taip atrodo, o dėl ekologijos tamsta teisus 100 proc. Paprastai tariant, tiek AGM tiek GEL akumuliatoriai priklauso VRLA grupei (http://en.wikipedia.org/wiki/Lead-acid_ ... technology), kuri pasižymi jau anksčiau minėta hermetizuota konstrukcija, kuri saugoma apsauginiais vožtuvais, o todėl iki 1,5 tūkst. Ah (1500 Ah) akumuliatorius galima vartyti, naudoti bet kurioje padėtyje, iki 3000 Ah akumuliatorius galima taip pat vartyti, tačiau tik iki 90° kampu (dėl pastebimo traukos jėgos poveikio didelės talpos akumuliatoriuose elektrolitą sunkiau "surišti"Wink, turint omenyje, kad kalba eina apie akumuliatorių viename korpuse.
Želiniai akumuliatoriai netinka atlikti starterinių akumuliatorių vaidmenį šaltuoju metų laiku, kadangi žemiau -25°C temperatūroje, jų starterinė srovė staigiai sumažėja dėl sutirštėjusio gelio, neleidžiančio prasiskverbti elektrolitui. Tai išbandyta praktiškai - mano kolega, esant tokiai temperatūrai, su želiniu 75Ah akumuliatoriumi nebeužveda savo Džetulės, nors paėmęs paprastą 55Ah akumuliatorių atlieka tai nesunkiai. Kadangi jis pats prekiauja akumuliatoriais ir milžiniškais kiekiais (dešimtys tonų per savaitę ), tikrai neišsirinko blogiausio. Želiniai akumuliatoriai, dėl lėtesnių elektrocheminių procesų gali būti sandėliuojami be atskiro įkrovimo 24 mėnesius, kai tuo tarpu tiek absorbciniai, tiek skysto elektrolito - tik 6, o klasikiniai (senieji rusiški, kinietiški ir pan.) tik 3.
Absorbciniai akumuliatoriai (tai ir tie patys, aukščiau minėtieji, OPTIMA) "pasiima" geriausias želinių ir skysto elektrolito savybes: atitinkamai saugumą ir patikimumą iš želinių, didelę srovę iš skysto elektrolito.
Atskira grupė absorbcinių uždaro tipo akumuliatorių - OPTIMA Orbital ir EXIDE MAXXIMA, dėl spiralinės elektrodų konfigūracijos, įgauna ne tik pačias geriausias visų tipų švino rūgštinių akumuliatorių savybes, tačiau ir juos gerokai lenkia:
- savo didele starterine srove dėl didelio elektrodų paviršiaus ploto
- didele įkrovimo srove dėl tos pačios priežasties
- atsparumu vibracijoms dėl elektrodų konfigūracijos
- galimybe dirbti cikliniu gilaus iškrovimo ir įkrovimo režimu, kas būdinga tik čia dar neminėtiems traukos akumuliatoriams, turintiems vamzdelinius elektrodus, dėl elektrodų konfigūracijos
- dvigubai mažesne mase ir reikalinga talpa, kadangi įkrovimas vyksta iškart po įkrovimo srovės gavimo bevei maksimaliu dydžiu, kai tuo tarpu visiems kitiems akumuliatoriams, priklausomai nuo temperatūros (kuo žemesnė, tuo labiau), maksimali vertė pasiekiama tik po 25 - 40 minučių, kas dažniausiai atitinka kelionės iki darbo laiką , t.y. akumuliatorius pilnai neįkraunamas . Visiškai iškrauti spiraliniai akumuliatoriai OPTIMA ir MAXXIMA įkraunami per 45 minutes, jei pakanka generatoriaus galios, todėl jums pakanka tik užvesti automobilį, ir generatorius tučtuojau "sutvarko" jūsų akumuliatorių, jei naudojate tokį akumuliatorių, kai tuo tarpu standartiniai akumuliatoriai šaltuoju metų laiku jaučia nuolatinį "badą", dėl ko ir statomi dvigubai didesnės talpos, nei spiraliniai (kad turėti didesnį rezervąWink.
Užbėgdamas už akių, norėčiau pabrėžti, kad OPTIMA akumuliatoriai, nėra želiniai, o iš tikrųjų jie yra ABSORBCINIAI, t.y. AGM tipo: http://europe.opt... Yra ir želinių versija, tačiau jie naudotini ne automobilių transporte, o labiau traukos tikslams: laivyba, poilsis ir pan.
Spiraliniai akumuliatoriai tarnauja keliskart ilgiau ir mažiau kelia rūpesčių, o juolab biržoje per paskutinius 9 mėnesius švino kainai pakilus keturis kartus, t.y. iki 4000USD už toną, esant beveik perpus mažesnėms medžiagų sąnaudoms (jaučiate, kad akumuliatoriai brangsta ir net pačio blogiausio kinietiško "Atlant" jau negausite už 50Lt, kaip buvo prieš metus?), esant padidintam saugumui ir sumažėjusiems aptarnavimo kaštams, spiraliniai akumuliatoriai netrukus bus visiškai įprastas vaizdas mūsų automobiliuose
Pvz. tuo tarpu, kai brango visi akumuliatoriai (kai kurie modeliai net 40 proc.!!!) paskutiniais metais, spiralinių akumuliatorių OPTIMA ir MAXXIMA kainos liko tos pačios, kadangi mažiau įtakos turi žaliavų kaina, o gamybos technologijos tobulėja ir pinga
Visi švino rūgštiniai akumuliatoriai turi daug priešų:
Sulfatacija - rudaspalvis blogis, dėl nuolatinio "bado" ar ilgalaikio neįkrovimo (Kovos būdai: priežiūra, stabilus įkrovimas atskiru įkrovikliu kas 3 - 6 mėnesius).
Oksidacija - juodaspalvis blogis, dėl akumuliatorių "nutukimo", kai akumuliatorius per ilgai įkraunamas arba elektrodai bent dalinai neapsemti elektrolitu (Kovos būdai: "dieta", priedai elektroduose - Ca, Ag ir pan.).
Korozija - dėl pernelyg aukštos temperatūros (SAAB labiausiai kenčia nuo to, nes tarkim 900 modelyje akumuliatorius praktiškai guli ant išmetimo kolektoriaus), iškrauto akumuliatoriaus laikymas pernelyg žemoje temperatūroje (besiplėsdamas ledas sudrasko elektrodus), dėl gilaus iškrovimo (trupa elektrodai), dėl amžiaus (trupa elektrodai ir prisideda pirmieji du blogiai)
Visi išvardinti blogiai kenkia visiems švino rūgštiniams akumuliatoriams. "

Sekmes visiems ieskantiems akumu.

Dar paildymas is Ciopos:

Akumuliatoriaus priežiūra

Akumuliatoriaus išorė turi būti švari ir sausa, nuolat patikrinkite elektrolito lygį sekcijose ir prireikus papildykite distiliuotu vandeniu. Jeigu tenka dažnai ir dideliais kiekiais vandens papildyti (tai netaikoma neaptarnaujamiems akumuliatoriams), tuomet patikrinkite generatoriaus įtampos reguliatorių.
Akumuliatoriaus įkrovimo automobilinė įranga turi dirbti gerai. Veikiant varikliui, įtampa prijungto akumuliatoriaus poliuose turi būti nuo 13,8V iki 14,5V, tai nepriklauso, įjungti papildomi elektros energijos imtuvai (ilgos ar trumpos šviesos, stiklo apšildymas, ventiliatorius, kondicionierius, garso aparatūra ir kt.) ar ne.
Eksploatuojant akumuliatorių sunkiomis sąlygomis, t. y. nuolat važinėjant mieste, naudojant žibintus ar daug elektros energijos vartojančios įrangos, esant dideliems karščiams ar šalčiams, būtina kas mėnesį patikrinti akumuliatoriaus būklę. Tai atlikti galite specializuotose parduotuvėse ar servisuose.
Nepalikite iškrauto akumuliatoriaus. Kaip galima greičiau jį įkraukite. Dėl fizinių ir cheminių akumuliatoriaus savybių, esant gilioms iškrovoms, prasideda aktyviosios medžiagos, esančios švino plokštelėse, irimas. Šis procesas yra negrįžtamas, todėl iškrautas akumuliatorius greitai praranda talpumą ir galią.
Nenaudokite jokių papildomų chemikalų ar vadinamųjų „pagerintojų“. Jeigu elektrolito tankis yra žemesnis nei 1,24 kilogramo litrui, įkraukite akumuliatorių. Nepalikite neįkrauto akumuliatoriaus šaltyje. Akumuliatorius, kurio įtampa yra 12,1V, elektrolito tankis 1,18 kg/l, užšąla esant 19 laipsnių šalčiui, dar labiau iškrautas akumuliatorius gali užšalti, kai lauke 10 laipsnių šalčio. Susidarę ledo kristalai suardo švino plokštelių aktyviąją masę ir gadina separatorius. Nepalikite nenaudojamo automobilio ilgiau kaip 10 dienų su įjungta signalizacija, nes neužkuriamo automobilio su įjungta signalizacija akumuliatorius išsikrauna vidutiniškai per 10 dienų. Nepalikite automobilio su įjungtais nereikalingais, elektros energiją naudojančiais prietaisais.

Akumuliatoriaus įkrovimas

Jei jau taip nutiko, kad jūsų akumuliatorius išsikrovė, pasinaudokite šiais patarimais. Išjunkite ir išimkite akumuliatorių iš automobilio. Neįkraukite akumuliatoriaus gyvenamosiose patalpose ir arti galimų ugnies ir kibirkščių šaltinių, nes dėl vykstančių elektrocheminių procesų, esant nesandariems sekcijų dangteliams (tai dažniausiai pasitaiko pigiuose akumuliatoriuose), į aplinką išsiskiria vandenilio ir deguonies dujos, jos yra ypač sprogus mišinys.
Patalpos turi būti gerai vėdinamos, temperatūra ne žemesnė kaip 10 laipsnių šilumos. Naudokite tik tam skirtus nuolatinės srovės kroviklius. Atidžiai perskaitykite kroviklio gamintojo rekomendacijas ir jų laikykitės.
Patikrinkite elektrolito lygį. Niekada nepilkite rūgšties. Akumuliatoriaus teigiamą polių prijunkite prie kroviklio teigiamo gnybto, o neigiamą polių – prie kroviklio neigiamo išėjimo gnybto. Kroviklį įjunkite tik tada, kai prijungtas akumuliatorius, o išjunkite baigę krovimą ir prieš atjungdami akumuliatorių.
Rekomenduotina įkrovimo srovė (amperais, A): 1/10 akumuliatoriaus talpumo (Ah), pavyzdžiui, jei jūsų akumuliatorius 55 Ah, įkrovimo srovė turi būti 5,5 A.
Labai iškrautą akumuliatorių reikia krauti ne mažiau kaip 20 val. Įkrauto akumuliatoriaus elektrolito tankis yra 1,27 ± 0,01 kg/l, o įtampa tarp gnybtų – apie 12,7 V,
esant 25 laipsniams šilumos. Akumuliatorius visiškai įkrautas, kai elektrolito tankis ir įkrovimo įtampa dvi valandas daugiau nekyla.

Pagalbinis paleidimas

Jeigu automobilyje yra procesorinė degalų įpurškimo ir degimo valdymo sistema (kompiuteris), niekada nepaleiskite savo automobilio nuo kito, kai jame dirba variklis. Užsivedus jūsų automobilio varikliui ir dirbant padedančiojo automobilio varikliui, abiejų elektros sistemos kurį laiką lieka susijungusios tarpusavyje ir tai gali sukelti staigų trumpalaikį įtampos šuolį, galintį sugadinti abiejų automobilių kompiuterius.
Naudokite tik tam skirtus laidus. Abiejų automobilių elektros sistemos turi būti tos pačios įtampos. Vienu laidu sujunkite abiejų akumuliatorių teigiamus polius. Kito laido vieną galą prijunkite prie padedančio automobilio akumuliatoriaus neigiamo poliaus, o kitą galą prijunkite prie neužsivedančio automobilio kėbulo taip, kad liestųsi su pliku metalu ir kad prijungimo vieta būtų nutolusi nuo akumuliatoriaus. Vadovaukitės automobilio paleidimo instrukcija. Bandykite paleisti automobilį ne ilgiau kaip 15 sekundžių. Kai variklis pradės veikti, laidus išjunkite kitokia tvarka.

Ekspertai pataria

Ekspertai nepataria pirkti senų, jau naudotų ir neaiškios būklės akumuliatorių, kuriems neduodamos jokios garantijos. Be to, ekspertas pažymėjo, kad važinėjant trumpais atstumais nėra ko stebėtis, kai akumuliatorius išsikrauna greitai. Mat paleidimo metu sunaudotam elektros energijos kiekiui atkurti akumuliatoriuje reikia mažiausiai 10 minučių važiuoti.

P.S. Jei rasite kažkokių netikslumų ar norėsite papildyti, prašome man (Rimuxs) parasyti PM. Ačiū

Redagavo Rimuxs· 2010-01-23, 20:02