Temos pavadinimas: SCC.LT - VOLVO SAAB - Volvo klubas, Saab klubas. :: Apie dyzelinio variklio šildymą

Parašė romas· 2009-11-30, 08:31
#1

Iki -10, temperaturiniai tarpai variklyje nera kritiniai. Todel sildimas tikrai nera geriau negu vaziuti is karto. Pirma, balandojant ant laivu salta varikli greiciau dyla. Antra, kuras deginamas. trecia, ekologija ir t.t. Nuo -10 ik -20 (temp. mazdaug) tarpai jau padideja daug, Todel geriausia palaukti kol prades kristi apsukos, tada vaziuoti. Dilimas panasus abiem atvejais. ant laisvu dils maziau, bet ilgiau (lkaukiant). Vaziuojant dils labiau, bet trumpiau. Vel tas pats gaunasi, kuras, laaikas ekologija ir t.t. Nuo -20 ir zemyn, jau pasidaro kritiniai tarpai. Senu varikliu, geriau kad negriebia is karto (smugiu) nes yra galimybe indeklu prasukimo, uzvertimo ir t.t. Uzkurus butina laukti kol kris apsukos, tada skaitoma kad uzsipilde tepimo sistema, apsilo tepalas. jei nori sildyti, geriau palaikyti apsukas siek tiek sukeltas, pvz 1000aps. Vaziuoti visais atvejais reik be dideliu gazavimu. Pasakymas "ryt leksiu nesildydamas" parodo paprasciausia bukuma, nes niekas nesako, kad kai salta galima "lekti". Galima vaziuoti, o jei galvoje tuscia is subines neidesi.

Parašė Nitro· 2009-11-30, 12:36
#2

dar senuju ziguliu vartotojo vadovuose buvo parasyta, kad sildyt nereikia. Uzhsikuri ir vaziuoji.

Parašė Tadcka· 2009-11-30, 12:37
#3

as niekad neziuriu i laika, tokiu metu laiku kai uzvedu apsukos buna apie 1000, palaukiu kol nukrenta iki 800 ir tada jau vaziuoju. manau, kad viska teisingai darau. kas galit papriestaraut?

Parašė sarasand· 2009-11-30, 12:39
#4

Kaip volvom nezinau, bet saab eksploataciniam vadove parasyta kad sildyt nereikia, tik nepatartina virsyti tam tikru sukiu kol nebus pasiekta darbine temperatura.

Parašė STFU· 2009-11-30, 13:04
#5

O aš atkreipiau dėmesį, kad pas mane, nepriklausomai nuo lauko temperatūrų, laisvos apsukos kaip įkaltos - 800. Aišku, tik garsai atitinkami būna. Tai vat ar čia blogai su tom apsukom? Ar būtinai šaltu laiku jos turi būt sukilusios?

Parašė paprastas· 2009-11-30, 15:54
#6

Nieko kaimynas negali pasakyt.pas mane kieme kita istorija , prisigeria berniokas vienas ir isejna ,atsiseda i masina savo , apie 23 h ir pradeda gazuot.... va cia tai galima kaska pasakyt :)

Parašė Andriusaaa· 2009-11-30, 16:21
#7

John_Smith @ 2009-11-30, 15:46 rašė:
Del technines puses viskas aisku, bet ar kaimynai jums (tie, kurie sildo po 5 min), po kuriu langais sildot, nieko nesako? Neseniai teko pas vienus draugus likt nakvot po baliaus, o ju langai kaip tik i kiema ir antram aukste. Na tai prasidejo 6.30 "sildymai", tai smarve ojojoj. Mano buto langai priesingoj pusej, tai as visada prie praviro lango miegu, bet tokiam bute gyvenant tai tik sandariai uzdarius langus kazkiek imanoma nejaust tos smarves, bet vistiek jauciasi.

Jai jusu kiemas pazymetas zenklu "GYVENAMOJI ZONA" tai silditi variklio visai negalima pagal taisykles,
20.1. Gyvenamojoje zonoje vairuotojai privalo:

20.1.1. važiuoti ne didesniu kaip 20 km/h greičiu;

20.1.2. netrukdyti, nekelti pavojaus pėstiesiems, prireikus – sustoti;

20.1.3. stovėti tik leidžiamaisiais ženklais pažymėtose vietose ir tik su išjungtu varikliu;

20.1.4. įvažiuodami į kelią iš gyvenamosios zonos, duoti kelią juo artėjančioms transporto priemonėms;

Parašė Andriusaaa· 2009-11-30, 16:41
#8

Nu kai kur yra, aisku ju nedaug.

Parašė Nitro· 2009-11-30, 17:00
#9

Gutis @ 2009-11-30, 16:37 rašė:
JS tas tai taip. Bet as asmenskai neizvelgiu tame nieko blogo
Andriusaa parodyk man zenklus kad ten gyvenamoji zona :) Nera ju, NERA :)


jo, buna labai faina kai koks kaimynas gariūnininkas uzhsikuria savo caro maro laiku dyzeli ir ziema sildo 15 minuciu po langais. Ketvirta valanda ryto. Nu ir n* tokius

Parašė MarjanC· 2009-11-30, 17:22
#10

sveiki, jo as solidarus su STFU, nes pas man ir toks pat varyklis, ir ziema kad ir spaudzia saltis apsukos nedideja, arba sumazeja labau jau greit, tai ar cia sio varyklio ypatumas ar kaip?

Parašė romas· 2009-11-30, 18:24
#11

STFU @ 2009-11-30, 13:04 rašė:
O aš atkreipiau dėmesį, kad pas mane, nepriklausomai nuo lauko temperatūrų, laisvos apsukos kaip įkaltos - 800. Aišku, tik garsai atitinkami būna. Tai vat ar čia blogai su tom apsukom? Ar būtinai šaltu laiku jos turi būt sukilusios?

Pasitikrink temp. davikli, kuris duoda signala kompui. Pas tave ju 2, kitas parodo tau, kompas jo nemato. Problema ne tik kad neveikia saltas paleidimas, bet neveikia antifrizo pasildimas (tavo komfortui). Tam yra 2 zvakes, jos dirba tik ant sukeltu apsuku, 890-1400 priklauso nuo antifrizo temp.

Parašė ROCKY· 2009-11-30, 20:12
#12

Nu bent jau as tai sildau kol apsukos nukrenta.. kartais ilgiau.. ir vaziuoju kol apsyla iki darbiones temperaturos ant zemu apsuku :) nors ir seip iki 2000 apsisukimu begius perjugineju visad.

Parašė romas· 2009-11-30, 21:30
#13

Automatas perjungineja begius su uzlaikymu, prie didesniu apsuku.

Parašė romas· 2009-11-30, 23:23
#14

Pirma karta ilindai i 960. Tavo deze idomiai jungia begius pagal temp. davikli dezeje. Norejau ideti sport rezima, bet kazko neina ideti nei per iP nei image. Apie sildima nieko neraso. Pagal duomenis, geriau sildyti del ekonomijos. Sport rezimu vaziuodamas turbut matytum kaip krenta rodykle, su salta deze. Jei tavo deze AW30-40/43

Parašė rkramas· 2009-11-30, 23:37
#15

Paskaites komentarus supratau kad webasto ir kiti auton. sildymai gerai butu ir lietuvelej, ne tik "Siaurej". Atkristu daug problemu - kaimynai nesiskustu dusliaru triuksmu ir ismetamom dujom, variklis maziau devetusi, kuras taupytusi, ekologija.... ir pn. ir t.t. :)
O kas liecia sildyma, tai as savo sildau apie 1 min. visais metu laikais, ziema siek tiek ilgiau, iki normalesnio variklio darbo, bet 5 minuciu niekada nelaukiu. Kazkada skaiciau automobilininku pasisakymus tuo klausimu, kad pilnai uztenka 0.5 minutes, ir galima vaziuot. Tada ir tepalai jau buna sukile ir speje apsilt.
Maniskej pakankamai greit ima pust silta ora, nuvaziavus apie 2 kilus, o kai klima nustatyta ant AUTO, ventiliatorius isijungia pralekus 4-5 kilus - o tai reiskia kad antifrizas pakankamai susilo. Kol nuvaziuoju iki darbo (6km), salone buna jau silta. :P

Parašė Artas· 2009-11-30, 23:46
#16

Pats benza turbinini visada uzvedes, kad ir karsciausia vasaros diena palaukiu, kol apsukos nukrenta iki 600, o tada jungiam D ir vaziuojam ramiai.
o siaip dazniausiai pas mane net ir ilgiau syla variklis- nes uzvedi, palauki kol apsukos nukrenta, isvaziuoji is kiemo, kol uzdarai vartus, atsisedi, prisisegi- jau praeina pakankamai laiko.
Nors kas del variklio sildymo temos, tai manau cia labiau priklauso kokio klampumo tepalus naudoji. Jei kokius 10W40 tai butinai sildai, jei kokius 0W30 tai greitai variklis tepima gauna ir galima trumpiau sildyti.

Redagavo Artas· 2009-11-30, 23:46

Parašė Andrej850· 2009-12-01, 08:03
#17

Varikli sildausi visada, tik nuo lauko temperaturos priklauso kiek ilgia. Salciau - ilgiau, silta - maziau. Pasilus ir masina vaziuojant graziau dirba, ir begiai svelniai junginejas (AT).

Parašė romas· 2009-12-01, 08:27
#18

Gutis @ 2009-11-30, 23:33 rašė:
Romai, sorry, bet nelabai supratau ka norejai pasakyti...

Turbut nesupratai del klaidos. Tai as pirma karta ilindau i Vida 960 ir jos aut. Pagal dok. sildyti nereikia, salto sukelia dideli tepalo slegi siurblys. Galima ir sport rezima naudoti be problemu. Begiu jungimo algoritmas skiriasi, ant saltos dezes turetu matytis, kaip krenta kuro rodykle, sport rezime.
AndriuS, kai rasai, pagalvok. Webasto ir tepalo klampumas neturi nieko bendro. Webasto skirtas ne varikliui sildyti, bet tavo komfortui. Jis sildo antifriza iki 60 laipsniu (dazniausia visu varikliu, gamyklines) Termometras stovi karsciausioje vietoje, paciame webaste. Pasiekes ja jis issijungia. Kas turi, tegul patikrina su ranka, kokia variklio temperatura, 60 jau butu sunku laikyti. Iki tepalo, sildymas nedaeina visai. Jei laukia -30, jis net nepajaucia tos silumos. Kodel nesildoma variklio daugiau, tai atskira tema. Tepalas neuzsala prie -30, jei ne vasarini ipyles. Jei jis butu uzsales ir nepakeltu siurblys jo iskarto, variklio be tepimo indeklai prasisuktu po keliu apsisukimu.

Redagavo romas· 2009-12-01, 08:29

Parašė Tichania· 2009-12-01, 12:16
#19

praita ziema buvo -26 vln :)

Parašė Tichania· 2009-12-01, 12:41
#20

nu ne viena bet pora dienu :D o siap webasto geras dalykas :) ateini masinoj silta liux :P

Parašė Tichania· 2009-12-01, 13:05
#21

3 ltr man atrodo neryja.. kazkur gal apie ~1 ltr bus...

Parašė romas· 2009-12-01, 17:31
#22

Gutis @ 2009-12-01, 10:25 rašė:
Romai supratau.
Matai, kadangi pas mane nekesiti tepalai, jei nepasildau variklio, tik imetus begi, deze nueina i avarini rezima, ir paskui jau reikia zaisti su uzdegimu, kol ta klaida "pameta". Del to sildau. Kai variklis pasiekia ~60 laipsniu temperatura, deze i avarini nenueina, ir galima ramiai vaziuoti. Tai jau isbandyta ivairiausiais budais praeita ziema. Aisku idealiausia, parkuoti taip masina, kad isimetei drive ir isvaziuoji be jokiu begiu metymu. Jei pasiseks, sia masina dar siemet atiduosiu meistram, jei ne, tai tik pavasari, nes likciau visai be auto... O tai jau man prabanga...

Niekur neleidzia deti foto, bandysiu isverst pats. Prie 20 silumos, viduje (servise) tepalas dezeje ikaista apie 40 laipsniu, po 15 min. darbo ant laisvu. Prie 15 laipsniu silumos (lauko), vaziujant, po 30 min. susyla mazdaug 80 laipsniu.
Cia siaip del sidimo. Kokia meta klaida? Tepala pasikeisti nesunku paciam, yra viskas parodyta.

Parašė STFU· 2009-12-01, 18:12
#23

romas @ 2009-11-30, 20:24 rašė:
Pasitikrink temp. davikli, kuris duoda signala kompui. Pas tave ju 2, kitas parodo tau, kompas jo nemato. Problema ne tik kad neveikia saltas paleidimas, bet neveikia antifrizo pasildimas (tavo komfortui). Tam yra 2 zvakes, jos dirba tik ant sukeltu apsuku, 890-1400 priklauso nuo antifrizo temp.


Valio, nauja idėja, bandysiu žiūrėt :) gal galit pagelbėt, kurioj skilty Vadyje ieškot info apie tą daviklį? B) Kadangi neveikia tas antifrizo pašildymas, tai todėl man reikia pravažiuoti 10-15 km kol variklis sušyla iki darbinės temperatūros?

Parašė romas· 2009-12-01, 18:39
#24

Jei kompas nemato, ar mato neteisinga temp. jis nejungs apsildimo zvakiu. Uzkurus, pagal temperatura kompas sukelia apsukas ir tada zino temp., jungia zvakes. Pirma viena, ir ziuri ar uztenka sroves kitai. Jei nevaziuoji (sildai) antra zvake ijungs tik po akumo sroves patikrinimo. Srove turi buti (?) 12.3 (neatsimenu tiksliai). Tas pats ir vaziuojant. Jei blogas (silpnas) akumas, zvakiu nejungti gali visai.

Parašė STFU· 2009-12-01, 21:01
#25

romas @ 2009-11-30, 20:24 rašė:
Pasitikrink temp. davikli, kuris duoda signala kompui. Pas tave ju 2, kitas parodo tau, kompas jo nemato.

Tai kiek suprantu, mane dominantis daviklis yra pažymėtas 11 numeriu? Ar klystu?
img515.imageshack.us/img515/5569/davikliai.jpg

Parašė romas· 2009-12-01, 21:14
#26

Atjung ir ziurek ant skydelio. Jei uzges atjung-tikrink kita,tas kompo.

Redagavo romas· 2009-12-01, 21:14

Parašė romas· 2009-12-01, 23:03
#27

TDInas su ijungtu kondisinu, ant laisvu sudegina 0.9ltr. per 1val. Darbine temperatura.

Parašė arvydas67· 2009-12-03, 12:41
#28

Aš prie pliusinės niekada nešildau, tik tiek kad neraunu iš vietos ir nevažiuoju režimu ''gazas dugnas''. Minutes 3-4 važiuoju ramiai, be greitų įsibėgėjimų ir pavarų perjungimų. Kai temperatūra minusinė - užsikuriu ir duodu pan. prašilt stovint, na kol stiklus nusigramdau. Dariau tai su žiguliais savo laiku, dariau su benzininėm o dabar ir su 850 TDI. Be abejo - rytas miego metas, todėl tokių dalykų kaip ''sportiniai'' duslintuvai, cypiantys dirželiai, durelių ir bagažinės dangčių trankymas, visokie gazavimai ir signalkių ''šposai'' kiemuose užmuša tiesiog. Ir ne tik rytais. Kiti, juk, po naktinės (kaip aš) dažnai miegot eina. Jei varikliai dūmija - kieme šildyt nederėtų. Ir apskritai tokių automobilių vieta arba servise arba sąvartyne. Na, bent jau savam garaže. O temperatūrinis režimas ypač svarbus. Net ginčytis šioje vietoje nenoriu. Tai liečia ir variklį ir greičių dėžes ir net ratų guolius. Tiek tenorėjau.

Parašė Sonca· 2009-12-03, 13:14
#29

Ratų guolių stovint tikrai nesušildysi :D

Parašė JBravo· 2009-12-03, 13:46
#30

Gutis @ 2009-12-03, 13:13 rašė:
OK, mes cia snekam kad sildyti nereikia, ir bla bla bla
Bet... Bet visos gamintoju rekomendacijos yra NAUJOMS masinoms. O kokios rekomendacijos musu grabams ant ratu. Tik nereikia isizeisti, masina nauja yra salone. Iki 100 000 km, ji plius minus tvarkinga, po sios ridos ji mano akimis tampa eilinis senas grabas.
Juk ne paslaptis kad didzioji musu masinu dalis seniai perkopusi 300 k ir daugiau. Ir nereikia buti naivimes ir tiketi odometro parodymais, nes nemazai daliai tu parodymu reiktu prideti 2x, o neretai ir 3x. kad gautume realia rida.
Taigi, kas BLOGO atsitikti gali musu seniems grabams, jei mes juos sildome. Sakysite ekologija? c'mon, ar geriau kad variklis padirbtu prie ~1k rpm kelias minutes, ar vaziuoti kelias minutes su tuo paciu padidejusiu Co. Mano galva tai tas pats. Kiemuose smirda? Nesamone, dulkiu ir visokio kito brudo daugiabuciu kiemuose dar daugiau. Jau nekalbu apie dziuginancius aromatus Lazdynu rajone. Taigi, kas man gali pasakyti, kas BLOGO atsitiks masinai, varikliui, agregatams, jei as visas savo masinas sildau, tiek ziema, tiek vasara? Kuro sanaudos? Na sildymo sanaudos pas mane iskaiciuotos i bendras sanaudas, ir i tai nekreipiu demesio. Taigi kas BLOGO jai atsitiks, apart tokiu smulkmenu, kad variklis pradeda dirbti gaziau jai pasilus, vaziuojant jau pucia silta ora, kai to reikia, greiciu deze dirba be smugiu, pakibimu ir t.t. (visgi as vazineju su senu grabu).


kaip jau kalbejom saukykloj senam grabe yra daug didesnis issidevejimas negu naujam ar apynaujam, kas reiskia kad detaliu ivarzos yra daug mazesnes, ir dirbant saltam varikliui atsiranda dideles vibracijos tarp detaliu, tos vibracijos, LABAI stipriai skatina tolesni issidevejima. Susilus, del metalu pletimosi, atsiranda ivarzos tarp detaliu, ir vibracijos/ poslinkiai tarpusavy sumazeja, todel teisingas tikslas butu kuo greiciau, neduodant dideliu apkrovu( gazas dugnas) susildyti varikli, optimalu siuo atveju butu neskubant ir neforsuojant vaziuoti.
tuoj cia visi prades apie tepalus kalbet, bet as nznau koki jus tepala naudojat, kad kai kuriem kelias minutes ant laisvu dar dega tepalo spaudimo lempute. Bet bent jau pas mane, lempute uzgesta per viena - dvi sekundes uzkurus salta motora.
Apie -trisdesimt, apie kuri cia kai kurie kalba as nekalbu, nes tokiu temperaturu lietuvoj ryte neatsimenu, o jei ir butu, tai sedeciau namie gerdamas arbata su romu (gerimu, ne forumo dalyviu) ;)

Parašė JBravo· 2009-12-03, 13:52
#31

neriuxsai, nepradedam ? :D

Parašė Tandem· 2009-12-05, 10:27
#32

Na, man dabar kilo tokia mintis, cia kazkada buvo sakoma kad reik stovet ir sildyt, bet ka daryt tiem zmonem pas kuriuos nera teamperaturos daciko ir kurie nemato kokia variklio temperatura?

Parašė Stulpas· 2009-12-05, 10:35
#33

Tandem @ 2009-12-05, 10:27 rašė:
Na, man dabar kilo tokia mintis, cia kazkada buvo sakoma kad reik stovet ir sildyt, bet ka daryt tiem zmonem pas kuriuos nera teamperaturos daciko ir kurie nemato kokia variklio temperatura?


cia kas per masina kad isvis nera ,pas visas yra jei ne rodykline skale tai bent jau lemlutes yra
melyna saltas ,raudona kai perkaista,darbine temperatura isvis niekas nedega.

Parašė Tandem· 2009-12-05, 10:57
#34

Stulpas @ 2009-12-05, 10:35 rašė:
Tandem @ 2009-12-05, 10:27 rašė:
Na, man dabar kilo tokia mintis, cia kazkada buvo sakoma kad reik stovet ir sildyt, bet ka daryt tiem zmonem pas kuriuos nera teamperaturos daciko ir kurie nemato kokia variklio temperatura?


cia kas per masina kad isvis nera ,pas visas yra jei ne rodykline skale tai bent jau lemlutes yra
melyna saltas ,raudona kai perkaista,darbine temperatura isvis niekas nedega.

VW caddy 2007m standartinej komplektacijoje neturi jokio isnformacinio daciko, na nabent kazkas uzsideka kai perkaisti, bet kolkas dar neteko sito malonumo patirt,

Parašė Tandem· 2009-12-05, 10:59
#35

Dar prie to pacio.. tai vw centre tai patvirtino, ir pasake, kad temperaturos dacika reik imt kaip papildoma iranga.

Parašė Nitro· 2009-12-05, 14:53
#36

kas is to temperaturinio "dachiko" jei jis turi tris padetis - salta, normali temperatura, kaista. Todel ir deda tik raudona ispejamaja lempute. Elementaru.

Parašė hamann· 2010-02-02, 10:55
#37

http://auto.delfi...d=27548013


Tik kas šimtasis vairuotojas žino, kad daugumą automobilių variklių užtenka pašildyti vos 4-5 sekundes prieš pradedant važiuoti. Net 74 proc. žmonių klaidingai mano, kad variklį žiemą reikia šildyti daugiau nei 2 minutes (remiantis „Renault” vairavimo mokyklos užsakymu TNS OBOP atlikto tyrimo duomenimis).
Žiemos šalčių metu vairuotojai šildo savo automobilius žymiai ilgiau, nei šiltuoju metų periodu. Vyrauja nuomonė, kad žiemą prieš pradedant važiuoti variklį reikia šildyti bent 2 minutes. Iš tiesų daugelį variklių užtenka pašildyti vos keletą sekundžių – to pakanka, kad variklio temperatūros lygis pakiltų iki reikiamo.
„Vairuotojai dažniausiai įjungia variklį ir palieka jį šilti keletui minučių, kol jie valo sniegą nuo automobilio. Tačiau daugelis variklių iki važiavimo pradžiai tinkamo lygio sušyla labai greitai. Įjungtas stovinčio automobilio variklis šyla žymiai lėčiau, nei važiuojančio, - aiškina „Renault” vairavimo mokyklos direktorius Zbigniew Weseli. - Be to, per ilgas variklio šildymas automobiliui stovint greitina jo susidėvėjimą”.


Geriausias būdas pradėti važiavimą automobiliu žiemos metu - keletą sekundžių pašildyti variklį ir pradėti palengva važiuoti. Ypatingai svarbu stipriai nespausti greičio pedalo, kad važiavimo pradžioje išvengtumėte didelio variklio apsisukimų skaičiaus. Esant žemai temperatūrai variklis geriausiai adaptuojasi prie esamų sąlygų pradėjus važiuoti nedideliu greičiu.

Parašė Tichania· 2010-02-02, 11:10
#38

na nzn manau cia raso apie naujus automobilius... as sildziau ir sildysiu toliau :D

Parašė JBravo· 2010-02-02, 11:26
#39

vitalik, jei tikrai nori suzinot apie vibraciajs ant laisvu apsuku, tai tau padetu Mechaniniu Vibraciju vadovelis, ir taip pat medziagu mokslo vadovelis, ir medziagu mokslo vadoelio suzinosi apie metalu pletimasi nuo temperaturos pokycio, is mechaniniu vibarciju, apie vibracijas. jei noresi daugiau giliintis ir atlikti skaiciavimus, pasinaudok baigtiniu elementu metodu. Jeigu tu nesupranti, tai nereiskia kad taip nera, ir kad taip daryti nereikia, o greiciu dezei galioja tie patys mechaniniai desniai kaip ir varikliui.
Kas salnikam atsitiks nuo vaziavimu nelabai isivaizduoju

Parašė Andrej850· 2010-02-02, 11:39
#40

Trumpiau tariant taip, yra issakyta daug nuomoniu, visi su jomis susipazino, taip pat issakyta daug patarimu ir kas kaip daro. Tad manau sildyt ar nesildyt motora, tai yra jusu asmeninis reikalas ir visi zino pasekmes ir kas kaip. Tai va, tema rakinu kad vel neprasidetu tuscias pilstymas is tuscio i kiaura. Nepykit chebra :)