Temos pavadinimas: SCC.LT - VOLVO SAAB - Volvo klubas, Saab klubas. :: FAQ: Volvo AWD sistemos, skirtumai, patikimumas (Haldex / Viscous)

Parašė Fino· 2015-07-21, 09:56
#1

Tema apie Volvo AWD sistemu pasirinkima, patikimuma bei skirtumus.
Sausi faktai apie ilgaamziniskuma zingsnis po zingsnio:
Pirmoji Volvo AWD karta - nuo 1997 m V70XC, V70R AWD, V70 AWD - naudojo mechanini Viscous centrini differenciala, tai yra vienas pirmuju Volvo bandymu integruoti AWD sistemas i automobilius. Pavydetino pravazumo, bet patikimumo stoka buvo pastebeta jau po keliu metu. Pagrindines problemines vietos yra priekine kampine pavara - visiems be isimties automobiliams nupjauna pavaros bei movos (sujungimas tarp dezes bei pavaros) slicai, nustoja veikti galinis tiltas. Remontas - nuo 200 iki 600 eur.

i62.tinypic.com/ojdm6g.jpg

i59.tinypic.com/51ol05.jpg

Pigus variantas - laikinas, brangus - ilgaamzis.

Atrestauruota asis:
i61.tinypic.com/mbu6uh.png

Taip pat - nedaznai pasitaiko uzianti priekine pavara - uzia pati pora viduje - tai nera remontuojama ir atsitinka del reduktoriaus neprieziuros - laiku nekeiciamu, arba isbegusiu tepalu. Beda tame, kad pakaitiniu detaliu jau net ir savartynose rasti praktiskai neimanoma, o nuo naujesniu modeliu netinka. Reikia labai atkreipti demesi i pasalinius garsus is automobilio priekio tiek perkant, tiek eksploatuojant. Centrinis Viscous differencialas yra pavydetino patikimumo, taciau - jei jis suges - jis neremontuojamas. Nuo naujesniu modeliu netinka. Savartynose nera. Galinis differencialas nesudaro jokiu problemu ir gedimo atveju pas mus dar nebuvo pastebeta. Pasitaiko problemu su priekinem ir galinem kardano granatom be ju guminem apsaugom, remontas nepigus bet atsarginiu daliu rasti/pritaikyti imanoma. Pakabinamas kardano guolis kartu su guma - jis kartais eina atskirai, o kartais tik su kardanu - tada - arba kartano keitimas, arba jo restauravimas. Visos isvardintos pozicijos galioja tiek automatinei, tiek mechaninei dezei. Dezes - visiskai neproblemines tiek AT tiek MT.

VOLVO AWD modeliai nuo 2000 iki 2003 metu irgi technologiskai nesikeite, naudoja ta pacia Viscous AWD sistema, problemos islieka tos pacios, kurios aprasytos auksciau, rekomenduojama apkeisti padangas vietomis (priekis su galu) kas 5 000 km, kad protektoriaus nudilimas butu tolygus - Viscous labai bijo skirtumo tarp asiu sukimosi. Reikia kad protektoriaus gylio skirtumai tarp ratų nebūtų didesni nei 2 mm.. Priekiniai reduktoriai jau tinka nuo naujesniu Volvo su kitom AWD sistemom, paklausa didele, taigi jei kartais reduktorius r nera estauruojamas - savartyne galima rasti pakaitini. Kainos svyruoja nuo 300 iki 500 eur. Prasidejo problemos su Automatinem greiciu dezem, mechanines (5 begiu) isliko labai stiprios. 6 beges pasitaiko retai ir yra kiek prastesnes.

2003 metais atsirado HALDEX AWD sistema - visiskai naujas, elektroninio modulio pagalba valdomas centrinis diferencialas. Visos auksciau isvardintos problemos isliko, dasidejo keletas nauju. Umine problema su Haldex centrinio diferencialo tepaliniu siurbliu - deka blogo sandarumo i siurblio vidu pro guminius ziedukus papuola Haldex skystis ir sueda varikliuka is vidaus. Varikliukai remontuojami. Remonto kaina - priklausomai nuo to kas yra daroma ir ant kiek jis yra pazeistas - 30 - 120 eur.
i59.tinypic.com/2a5ggh2.jpg

Taip pat - problemos su HALDEX DEM Valdymo moduliu - pasioksidaves neapsaugotas alumininis kompiuterio korpusas. Deka to i vidu papuola dregme ir sueda ji is vidaus. Kartais galima atstatyti, kartais - ne. Problemos su valdymo solenoidais, deka ju irgi atsisako veikti galinis tiltas. Reikia reguliariai keisti Haldex skysti ir filtra norint kad AWD sistema veiktu gerai. Pats Haldex modulis kaip mazgas yra patikimas.
Pravazumas atsizvelgus i senesne Viscous sistema jau nebe toks geras ekstremaliom salygom, taciau masina tapo ekonomiskesne, nes plento rezimu maziau momento persiduoda i galinius ratus. Leidziama didesne paklaida tarpasinio padangu nudilimo (iki 3 - 4 mm) , nes Haldex nera toks reiklus ratu sukimosi spinduliui. Mechanines 5 beges dezes (benzinas) labai stiprios, 6 beges - prastesnes, 5 begiu automatai - prasti.

Nuo 2006 m XC90 ir S80, nuo 2007m V70III/XC70, XC60 - vel kiek pakeitimu AWD sistemoje. Visos anksciau islikusios bedos liko, dasidejo keletas nauju. Visiems modeliams atnaujintose kebulose, bei XC90 nuo 2006 - 2007m pakeista galinio reduktoriaus konstrukcija. Pries tai tai buvo ypac stiprus mazgas, nereikalaujantis visiskai jokiu investiciju.Galinis reduktorius susilpnintas, umine problema (tai tik laiko klausimas) - uziantis reduktorius. Priezastys - dvi: 1. uzia guoliai (jie keiciami, remontas 400 - 500 eur). 2. uzia pati pora - tai neremontuojama, keiciamas visas reduktorius - kaina naudoto 500 - 700 eur. Jis ejo i visus naujesnius kebulus, XC70 senesniam kebule ir XC90 - ziureti naturoj, kaip atskirti: galinio reduktoriaus korpuso sujungimas isilgai, palei automobilio kebula - naujo tipo , skersai (diagonale) - seno tipo patikimas reduktorius. Visiems be isimties modeliams pamazintas slicu plotis deze - mova - deze - pati mova tapo ~5mm zemesne, atitinkamai slicai tapo trumpesni ir pedavimo pavara ne tokia ilgaamze. Tiksliai nezinoma nuo kada, taciau HALDEX gamintojas supaprastino tepaliniu siurbliu konstrukcija, jau dabar perkant nauja siurbliuka jis nebeturi diodinio tiltelio ir, kaip parode praktika, nauji siurbliukai buna kad nustoja funkcionuoti jau po 30 000 km. Kito naujo siurblio senesnio tipo isigyti tiesiog neimanoma, bet galima atrestauruoti senaji, kogero jis bus ilgaamziniskesnis. Manome, kad tai galioja ne tik VOLVO. Naujesniu modeliu tik su 6 begiu mechaninem dezem - XC60, XC70, XC90 nuo 2006 - 7 m) - atsirado nauja beda, kuri nebuvo budinga senesniems modeliams - dezes velenas, perduodantis momenta i priekine kampine pavara yra irgi probleminis, ankstesniose modeliose turejome problema tik su kampines pavaros asim, dabar - jau kelintas automobilis turi isdilusius slicus ir ant dezes veleno. Remontas pabrangsta dar 1000 eur. Greiciu dezes savartynose nuo 1000 eur, remontas - nedarem, bet panasi suma.
[youtube]9CxFpcoJoC0[/youtube]

[youtube]2kCMCfsXUlg[/youtube]

Mechanines dezes 6 begiu - prastos, 6 begiai automatai XC90 ir XC70 antrajame kebule - labai prasti, 6 begiai automatai atnaujintose kebulose nuo 2007m (bet ne XC90) - siek tiek geresnes deka gamykliskai kitos hidrobloko konstrukcijos bei papildomo radiatoriaus bet nera stebuklas patikimumo prasme.

-----------------------------------------------
Nariu komentarai:

Styra:
Dar kiek zinau su haldex gen. III, kuri eina nuo 2004:
1. haldex tepalas - reikia keisti tepalus ir filtra, kas 30kkm, savarankiskai neiseina, nes reikia spec rakto. Volvo manuale - alyva nekeiciama.
2. bagaznike haldex siurbliuko saugiklis nr.23 - ji pakeisti i 5A - tam kad jei kas uzsikims - sudegs saugiklis o ne brangus siurbliukas;
3. haldex elektronikos metaline plokstele - prarudija - is anksto rekomenduojama nusipirkti papildoma metaline apsauga.
4. Kai pradeda dunkset/bildet - reikia keisti mova - sostenoje kas kazkek km, arba i scc servyza kur padarys kad keist nereiketu.

Redagavo Fino· 2015-07-22, 22:48