Temos pavadinimas: SCC.LT - VOLVO SAAB - Volvo klubas, Saab klubas. :: Kaip veikia variklis?

Parašė Damperis· 2014-12-09, 22:16
#1

Kas gali paaiškinti kaip veikia benzininis ir dyzelinis varikliai? Pačius pagrindus žinau, tačiau turiu klausimus, kuriuos noriu kad atsakytumėt:

1. Kodėl pas benzininį variklį yra gazo sklendė, o pas dyzelį nėra?
2. Ar gali dyzelio kuro mišinys būti per liesas?

Nemuškit labai :D

Parašė f3l1k5· 2014-12-09, 22:19
#2

nenori, kad dyzelis butu per liesas? uzvaryk ne zibalo, o alyvos :D

Parašė Damperis· 2014-12-09, 22:19
#3

Ne, tiesiog klausiu, nes nežinau apskritai :)

Parašė Fino· 2014-12-09, 22:28
#4

dyzelis neruti vakumo, nes visada dirba ant per didelio kiekio deguonies, sklende(teisingai vadinama gesinimo) naudojama tik naujose dyzeliose, ir atlieka isskirtinai ekologine funkcija, per liesas misinys dyzeliui gali buti, bet dyzelis tiesiog dus ir nevazios, bet twi nekritiska. todel dyzelis tai yra saugus arkliai. ir pigus arkliai.

Parašė Damperis· 2014-12-09, 22:40
#5

Tada dar vienas klausimas - teiginys. Tarkim gazuojam su benzininiu varikliu, kas vyksta: Prasidaro oro sklendė, įeina daugiau oro, purkštukai įpurškia kurą, taip išlaikomas pastovus oro/kuro santykis. Tiesa?

O dabar klausimas: Kas vyksta su oro sklende važiuojant nuo kalno ant bėgio nespaudžiant gazo? Tarkime išlaikomos apsukos yra 3000 aps/min. Kas prie tokių apsukų vyksta? Ar gazo sklendė būna prasivėrusi ar užsidariusi? Jei užsidariusi, kodėl jos nesulaužo variklio sukuriamas vakuumas? Jei prasivėrusi, kas bus, jei šiek tiek paspausiu gazą? ar mišinys taps per daug liesas?

Ačiū už atsakymus.

Parašė Mindaugs· 2014-12-09, 22:49
#6

Nėra ten toks žvėriškas vakumas, kad ja sulaužytu :)

Parašė Eimas· 2014-12-09, 22:55
#7

Čia mokslams ar bendram isprusimui? :)

Parašė Damperis· 2014-12-09, 22:56
#8

Bendram išprusimui :)

Nėra ten toks žvėriškas vakumas, kad ja sulaužytu smile1


Tai taip išeina, kad oro sklendė varstosi nuo gazo padėties, bet ne nuo variklio apsukų?

Redagavo Damperis· 2014-12-09, 23:01

Parašė Mallosi· 2014-12-09, 23:17
#9

Damperis @ 2014-12-09, 22:56 rašė:
Bendram išprusimui :)

Nėra ten toks žvėriškas vakumas, kad ja sulaužytu smile1


Tai taip išeina, kad oro sklendė varstosi nuo gazo padėties, bet ne nuo variklio apsukų?

Kaip anksciau vartydavosi troso pagalba, spaudziant gaza, taip dabar vartosi, tik trosa pakeite elektra.

Parašė Kirkilas· 2014-12-09, 23:36
#10

Kad ir uzdaryta sklende, visvien variklis gauna oro per laisvos eigos voztuva (apeina sklende).

Parašė Kirkilas· 2014-12-09, 23:43
#11

Damperis @ 2014-12-09, 22:40 rašė:
Tada dar vienas klausimas - teiginys. Tarkim gazuojam su benzininiu varikliu, kas vyksta: Prasidaro oro sklendė, įeina daugiau oro, purkštukai įpurškia kurą, taip išlaikomas pastovus oro/kuro santykis. Tiesa?

O dabar klausimas: Kas vyksta su oro sklende važiuojant nuo kalno ant bėgio nespaudžiant gazo? Tarkime išlaikomos apsukos yra 3000 aps/min. Kas prie tokių apsukų vyksta? Ar gazo sklendė būna prasivėrusi ar užsidariusi? Jei užsidariusi, kodėl jos nesulaužo variklio sukuriamas vakuumas? Jei prasivėrusi, kas bus, jei šiek tiek paspausiu gazą? ar mišinys taps per daug liesas?

Ačiū už atsakymus.
riedant nuokalne su ijungta pavara ir atleidus gaza, atjungiamas kuro padavimas (iki tam tikru apsuku), veliau suveikia laisvos eigos voztuvas ir pradedamas purkst kuras. Jei siektiek paspausi gaza, misinys nesulieses, nes sklende turi padeties davikli pagal kurio signala paduodamas kuras (kaip ir atjungiamas nuokalneje).

Parašė Fatmann· 2014-12-10, 00:02
#12

Damperis @ 2014-12-09, 22:16 rašė:
1. Kodėl pas benzininį variklį yra gazo sklendė, o pas dyzelį nėra?
2. Ar gali dyzelio kuro mišinys būti per liesas?


1. Ne pas visus benzininius variklius yra "gazo sklendė". Kai kurie dyzeliniai motorai turi "gazo sklendę".
2. Jei dyzelinis variklis dirba ir neužgęsta - negali.

:)

Parašė Marc1us· 2014-12-10, 04:01
#13

https://www.youtu...TAUq6G9apg

Parašė Fino· 2014-12-11, 13:15
#14

Fatmann @ 2014-12-10, 00:02 rašė:
Damperis @ 2014-12-09, 22:16 rašė:
1. Kodėl pas benzininį variklį yra gazo sklendė, o pas dyzelį nėra?
2. Ar gali dyzelio kuro mišinys būti per liesas?


1. Ne pas visus benzininius variklius yra "gazo sklendė". Kai kurie dyzeliniai motorai turi "gazo sklendę".
2. Jei dyzelinis variklis dirba ir neužgęsta - negali.

:)


2. Kaip tai negali?????

Parašė Fatmann· 2014-12-11, 14:56
#15

Paprastai. Juk pats puikiai supranti, kad dyzeliniams varikliams negalioja sąvokos "liesas" ir "riebus" mišinys ta prasme, kurią naudojam kalbėdami apie benzininius variklius. Dyzelis gi nedirba 14,7:1 režimu.
Kur kas tikslesnis apibūdinimas būtų "per mažai kuro" ir "per daug kuro". Oro kiekis juk visuomet maksimaliai "visa gerkle" imamas.

Dyzeliui "per liesas" mišinys gali būti tik tada, kai sprogimas cilindre arba iš viso neįvyksta, arba yra toks silpnas, kad nebeužtenka jėgos stūmoklį stumti žemyn. Tuomet ir motoras nebedirba. Aišku, automobilis nebetrauks ir dus dar gerokai prieš tai. O jei variklis dar dirba, vadinasi mišinys "ne per liesas". Dyzelio atveju tiksliau būtų pasakyti, kad variklis gauna "per mažai kuro".


Žinoma, čia tiesiog žodžių žaismas, ir esmės tai nekeičia :)

Parašė Kirkilas· 2014-12-11, 16:34
#16

Fatmann @ 2014-12-11, 14:56 rašė:
Paprastai. Juk pats puikiai supranti, kad dyzeliniams varikliams negalioja sąvokos "liesas" ir "riebus" mišinys ta prasme, kurią naudojam kalbėdami apie benzininius variklius. Dyzelis gi nedirba 14,7:1 režimu.
Kur kas tikslesnis apibūdinimas būtų "per mažai kuro" ir "per daug kuro". Oro kiekis juk visuomet maksimaliai "visa gerkle" imamas.

Dyzeliui "per liesas" mišinys gali būti tik tada, kai sprogimas cilindre arba iš viso neįvyksta, arba yra toks silpnas, kad nebeužtenka jėgos stūmoklį stumti žemyn. Tuomet ir motoras nebedirba. Aišku, automobilis nebetrauks ir dus dar gerokai prieš tai. O jei variklis dar dirba, vadinasi mišinys "ne per liesas". Dyzelio atveju tiksliau būtų pasakyti, kad variklis gauna "per mažai kuro".


Žinoma, čia tiesiog žodžių žaismas, ir esmės tai nekeičia :)


Tada kokiu budu dyzeliuose pradega stumokliai?

Parašė Stulpas· 2014-12-11, 16:37
#17

Gal nuo neteisingai ipurskiamo kuro I cilindra kai purkstukas blogas buna

Parašė Kirkilas· 2014-12-11, 16:47
#18

Stulpas @ 2014-12-11, 16:37 rašė:
Gal nuo neteisingai ipurskiamo kuro I cilindra kai purkstukas blogas buna


Dar karta perskaityk ka tu parasiai ir pagalvok.

Parašė Fatmann· 2014-12-11, 17:01
#19

Kirkilas @ 2014-12-11, 16:34 rašė:
Tada kokiu budu dyzeliuose pradega stumokliai?


Dėl blogų purkštukų, kurie perpila degalus / purškia netolygiai. Paprastai tariant - pradeda myžti.
Cilindre dėl netolygaus degimo susidaro "karšti taškai", kurie ir pradegina stūmoklius.
Dyzelyje stūmokliai išdega ne dėl lieso kuro mišinio. Apskritai, kuo mažiau dyzelinis variklis gauna degalų, tuo šaltesnis vyksta degimas.
Viskas priešingai nei benzininiame motore.

Redagavo Fatmann· 2014-12-11, 17:02

Parašė Fino· 2014-12-11, 19:47
#20

Geriau taip

http://drag2ter.c...ochki.html

Parašė newuser· 2014-12-11, 20:20
#21

Fatmann @ 2014-12-11, 17:01 rašė:
Kirkilas @ 2014-12-11, 16:34 rašė:
Tada kokiu budu dyzeliuose pradega stumokliai?


Dėl blogų purkštukų, kurie perpila degalus / purškia netolygiai. Paprastai tariant - pradeda myžti.
Cilindre dėl netolygaus degimo susidaro "karšti taškai", kurie ir pradegina stūmoklius.
Dyzelyje stūmokliai išdega ne dėl lieso kuro mišinio. Apskritai, kuo mažiau dyzelinis variklis gauna degalų, tuo šaltesnis vyksta degimas.
Viskas priešingai nei benzininiame motore.


http://www.scc.lt...

O aš galvojau kad logika tame jog purkštukas "užsikemša"(ar dar kas ten žino jam pasidaro) ir nepaduoda pakankama kiekį į degimo kamera. Todėl ir tikrina žmonės pagal abratke - jai daug teka į abratkę tai reiškia mažai lieka cilindre ir mišinys tampa liesas(aišku iš to išeina kad ir purškia blogai juos nes pasikimšęs bei dega blogai)..Ar aš čia kažko nesuprantu?

Redagavo newuser· 2014-12-11, 20:27

Parašė Fatmann· 2014-12-11, 21:30
#22

Jei daug dyzelio grįžta atgal į abratkę, vadinasi, kitame purkštuko gale susidaro per mažas slėgis. Dėl per mažo slėgio, kaip rašė Fino, ne tik sunkiai vedasi variklis (pačiam teko su tuo susidurti), bet ir pradega stūmokliai.

Tačiau jie pradega ne dėl "lieso mišinio", o dėl to, kad esant per mažam slėgiui, netinkamai atomizuojamas kuras, įpurškimo fazės metu susidaro stambūs (aišku, reliatyviai) lašeliai arba net srovelės ir dyzelis:
a) patenka ant cilindro sienelių, nuplauna apsauginį alyvos sluoksnį, išsausina cilindrą, atsiranda didesnis trinties koeficientas ir paspartinamas dėvėjimąsis bei
b) laša tiesiai ant stūmoklio (kurį normalaus degimo metu saugo paviršiuje susidarantis dujų sluoksnis), pradeda degti ant jo karūnos ir galiausiai ištirpdo aliuminį. Rezultatas - apsilydęs stūmoklis arba net atsiradusi skylė.

Parašė Fino· 2014-12-12, 12:14
#23

newuser - tu teisus, o ka Fatmann raso mano smegenis nepaveza. Purkstukas kura ipurska, mes turime TDI stenda tai kai duodi slegi susidaro toks debeselis kaip rukas. Jei purkstuka myza, tai nepriimtina, degimo temperatura kyla ir pradega viskas ka tik gali. kodel tai retai buna TDI - todel kad geras variklis ir kantrus. Aisku uzlesieja misinys jei i obratke varo

Parašė Stulpas· 2014-12-12, 13:21
#24

Kirkilas @ 2014-12-11, 16:47 rašė:
Stulpas @ 2014-12-11, 16:37 rašė:
Gal nuo neteisingai ipurskiamo kuro I cilindra kai purkstukas blogas buna


Dar karta perskaityk ka tu parasiai ir pagalvok.

nu tai dabar paskaityk fino posta auksciau ir pats pagalvok ka as parasiau